عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با« بسیج»: ایران مراقب باشد

نفوذ اقتصادی، کره جنوبی را تبدیل به یکی از ایالات آمریکا کرد

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: بهتر است کره جنوبی ایالت جدید آمریکایی‌ها نامیده شود؛ این مصادیق عبرتی برای برخی مسوولین است تا با تقلید کورکورانه و همه جانبه در ابعاد مختلف از کشورهای بیگانه، سرنوشت مشابه کره جنوبی برای کشورمان را رقم نزنند که هشدار جدی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۳۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، مصادیق خسارات نفوذ اقتصادی در سایر کشورها اظهار داشت: جاه ،سلطه و نفوذ عواملی است که در تاریخ هر کشور مستقل از امپریالیسم دیده می شود و راه های ریشه کنی این عوامل می تواند کشور را از جنبه های متعدد حمایت کند.

وی تقلید از الگوی کشورهایی چون کره جنوبی بدون بررسی جوانب مختلف را نفوذ می داند و تاکید کرد: در کره جنوبی برنامه ریزی هایی بر مبنای افزایش رابطه اقتصادی با سایر کشورها داشته است بر این مبنا در یک دوگانگی از رشد پر شتاب و سقوط ناگهانی احاطه بوده است.

نماینده مردم لاهیجان خاطر نشان کرد: کره جنوبی مساحتی کمتر از یک شانزدهم ایران دارا می باشدکه در نسبت جمعیتی30 میلیون جمعیت کمتری نسبت به ایران دارد در ضمن اینکه منابع زیرزمینی ،معدنی به مراتب کمتری دارد ولی توانسته است تولید ناخالص خود را به بیش از سه برابر ایران ارتقاء دهد و 16 رتبه بالاتر از ایران در رتبه بندی جهانی قرار گیرد.

ندیمی تصریح کرد: کره جنوبی بازار جدید  خوبی برای  افزایش تولید و در نتیجه، اشتغال‌زایی برای جوانان کشورش فراهم ساخته است که نشان از هوشمندی کره‌ای‌ها می باشد در ابتدا تلاش برای افزیش کیفیت محصولات داخلی تلاش نمودند و سپس مبادی تجارت آزاد مهیا ساختند تا محصولات خارجی، شرکت‌های داخلی را ورشکست نسازد.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: در کشورمان بدون در نظر داشتن جایگاه محصولات داخلی ،مبادی ورود کالا باز است که تولید کننده داخلی و اشتغال جوانان کشور را به چالش کشانده است.

وی افزود: سران کره شاگردان خوبی برای کشورهای غربی بودند که در اجلاس گروه 20 در سال 2010 میلادی ریاست اجلاس را بر عهده گرفتند که حضور 30 هزار آمریکایی توجیه کننده این مطلب است که نشانگر توافق عجیب میان سئول و واشنگتن است و در شرایط بروز جنگ کره شمالی علیه کره جنوبی یک ژنرال آمریکایی مسئولیت مدیریت جنگ و دفاع از کره جنوبی را برعهده می‌گیرد!

ندیمی در خاتمه اشاره کرد: بهتر است کره جنوبی را ایالت جدید آمریکایی‌ها  نامیده شود؛ این مصادیق عبرتی برای برخی مسوولین است تا با تقلید کورکورانه و همه جانبه در ابعاد مختلف از کشورهای بیگانه، سرنوشت مشابه کره جنوبی برای کشورمان  را رقم نزنند که هشدار جدی محسوب می شود.

ارسال نظرات