خبرهای داغ:

ادامه ثبت‌نام ترم جدید آموزش تدبر در قرآن تا 27 بهمن

ثبت‌نام ترم جدید دوره جامع آموزش تدبر در قرآن در دو سطح معارفی و آموزشی ویژه برادران دانشجو تا 27 بهمن‌ماه در مؤسسه رهپویان امام‌رضا(ع) ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۳۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مؤسسه رهپویان امام‌رضا(ع) با تکیه بر تجربیات 28 ترم موفقِ برگزار شده در دانشگاه‌های تهران، دور جدید ثبت‌نام دوره جامع آموزش تدبر در قرآن را برای برادران دانشجو آغاز کرده است.

روش مورد استفاده در این دوره‌ها، مبتنی بر فهم منسجم آیات در سوره‌های قرآن است و بر مبنای تألیفات حجت‌الاسلام محمدحسین الهی‌زاده از شاگردان حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی است؛ کلاس‌های این ترم از اواخر بهمن 1394 آغاز و تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها به پایان می‌رسد.

این کلاسها در دو سطح معارفی(عمومی) و آموزشی(تخصصی) برگزار می‌شود که تمایز این دو سطح عبارتند از:

در دوره آموزشی، روش تدبر در سوره‌های قرآن آموخته می‌شود اما در دوره معارفی، افراد با معارف تدبری برخی سوره‌های قرآن آشنا می‌شوند.

دوره آموزشی شامل ۱۲ واحد (سه ترم، با چهار ساعت در هفته) است، اما دوره معارفی شامل دو واحد (یک ترم، با دو ساعت در هفته). همچنین در دوره آموزشی بر خلاف دوره معارفی، زبان قرآن (زبان عربی قرآنی) به عنوان مقدمه مهم تدبر در قرآن با رویکردی نوین و قرآنی نیز آموزش داده خواهد شد.

شرکت در دوره آموزشی منوط به شرکت در پیش دوره و قبولی در آزمون پس از آن است. از جمله نقاط قوت این دوره‌ها این است که محور بحث، انس و فهم معارف نظام‌مند سوره‌ها است و صرفاً قرائت یا تفسیر آیات پراکنده نیست.

کلاس به شیوه مخاطب‌محور و کارگاهی است، مباحث کلاس، روش‌مند و دارای ضابطه است و ذوقی و سلیقه‌ای نیست و همچنین سطح و محتوای کلاس حتی‌الامکان متناسب با قشر دانشجو و دغدغه‌های وی تنظیم می‌شود.

تعداد جلسات کلاس‌های این ترم 10 جلسه است که از هفته چهارم بهمن 1394 آغاز شده و هفته اول خرداد 1395 به پایان می‌رسد و ثبت‌نام ویژه برادران دانشجو (یا برادران فارغ‌التحصیل متولد سال 1365 به بعد) تا 27 بهمن1394 امکان‌پذیر است.

مکان ‌برگزاری کلاس‌ها در مؤسسه قرآن و عترت رهپویان امام رضا(ع) به آدرس سه‌راه طالقانی، خیابان خواجه نصیرالدین طوسی، نرسیده به میدان سپاه، کوچه مفیدی، پلاک دو است. همچنین یکی از کلاس‌های دوره معارفی در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها برای کسب اطلاع از سایر مشخصات دوره می‌توانند به سایت tadabor.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها