خبرهای داغ:
پرستویی در مراسم اکران فیلم بادیگارد در دانشگاه تهران:

کار با حاتمی کیا شبیه خدمت سربازی است/ هربار که سیمرغ گرفته ام بدنم لرزیده است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: یک ویژگی بارز و مشهود کار با حاتمی کیا آن است که وقتی با وی کار می کنم چیزی شبیه خدمت سربازی به معنای قدیمی اش وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۲۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز پرستویی، بازیگر فیلم سینمایی بادیگارد عصر امروز با حضور در مراسم اکران این فیلم در دانشکده فنی دانشگاه تهران که به همت کانون سیمای دانشجویان این دانشگاه برگزار شد ضمن ابراز خرسندی برای حضور در میان دانشجویان اظهار داشت: در تمام اکران های که در جشنواره دیدم این اولین باری بود که احساس خوب شما را لمس کردم آنجایی که باید می خندیدید خندیدید و آنجایی که نباید می خندیدید نخندیدید.
 
وی با اشاره به اجراهایش در تئاتر بیان داشت: یکی از سخت ترین اجراها در تئاتر شبی است که برای هنرمندان می خواهیم اجرا کنیم چرا که آنها هیچ عکس العملی نشان نمی دهند چرا که همه سعی می کنند به نوعی پزشان به هم نخورد از این رو بدترین و سخت ترین شب اجراها آن شب است.
 
پرستویی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: آینده مملکت دست شماست دانشکده فنی از همان روز اولش همواره نخبه هایی را به بیرون راه داده است و شما نیز جزو همان دسته هستید.
 
بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تفاوت کار کردن با حاتمی کیا با سایر کارگردانان را در چه می بینید بیان داشت: من هر بار که با ابراهیم حاتمی کیا کار کردم احساس کردم که لباس رزم پوشیدم که بروم به جنگ واقعیت آن است که لذت بخش ترین کارها را با حاتمی کیا انجام داده ام.
 
وی تصریح کرد: چرا که حاتمی کیا همیشه جزو کسانی است که اولین نفر در صحنه است و تکلیفش با خودش روشن است.
 
پرستویی ادامه داد: این روزها شاید فیلم سازی یک جور مصلحت بوده است و بحث رزق پشتش قرار گرفته است و تا مدتی موضوعات فیلم ها تکراری بود.
 
بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: تماشاچی سینما را دوست دارد و ما باید ببینیم چه تفریحی را برای آن فراهم می کنیم.
 
وی همچنین ادامه داد: هر بار که با حاتمی کیا کار کردم اطمینان داشتم که باید عزم را جزم کنم و همه جوره خود را آماده کنم چرا که کارش سنگین است و تفریح نیست چرا که خیلی جاها تفریح است و یک ویژگی بسیار بارز و مشهود کار با حاتمی کیا آن است که کار با حاتمی کیا چیزی شبیه خدمت سربازی به معنای قدیمی اش است و آدم احساس می کند عزم جدی وجود دارد که قرار است یک کار خوب ایفا شود.
 
پرستویی خاطرنشان کرد: البته بنده در هر کاری سعی کردم به همان اندازه انرژی و زحمتی که در کار با حاتمی کیا به خرج می دهم در دیگر کارها نیز داشته باشم اما این بستگی به طرف مقابل دارد.
 
بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی می گویند نقشی که در بادیگارد داشتید شبیه به نقشی بود که در آژانس شیشه ای بازی کردید تصریح کرد: شخصیت هایی مانند حاج کاظم، راشد و نقش هایی که در فیلم هایی همچون ربان قرمز و ... بازی کردم همه از یک جایی نوید می دهند که همانند آن هستند که از یک نخ تسبیح می گذرند ریشه آنها در یک جا اشتراک دارد اما در موقعیت هایی مختلفی هستند.
 
وی ادامه داد: اما از آنجایی که بنده احساس کردم این کار باید ساخته شود و بنده نیز دوست دارم که در آن بازی کنم آن را قبول کردم اما اگر بدانم ایفای نقشم در بادیگارد و ایفای نقشم در آژانس شیشه ای یکی است همین کم لطفی است و شاید نتوانستم آن کار را خوب انجام دهم اما خوب از آنجایی که بازیگر این نقش پرویز پرستویی و کارگردانش حاتمی کیا شاید برای مخاطب تداعی کننده آن نقش باشد اما تلاشم این بود جوری بازی کنم که فاصله داشته باشد ولی اما اگر شبیه آن هم باشد اشکالی در آن نمی بینم.
 
پرستویی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا در فیلم هایی همچون لیلی با من است و مارمولک ظاهر نمی شوید تصریح کرد: کدام فیلم نامه خوب در این راستا نوشته شده که بنده نسبت به آن امتناع کرده باشم متاسفانه در چند سال اخیر یک کار خوب در قالب طنز که بنده را به وجد و شور بیاورد برای کار کردن ندیدم.
 
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اما برای من به عنوان بازیگر فرقی نمی کند که نقش های مختلف را بازی کنم چرا که هیچ بازیگر نمی تواند بگوید من نمی توانم فلان نقش را بازی کنم و اگر این را بگوید پس بازیگر نیست.
 
وی تاکید کرد: برای من خط کشی شده نیست که حتما باید کار کمدی بازی کنم یا کار جدی هر گاه احساس کنم که موضوع فیلم نامه ای جذاب است یا صرف نظر از آنکه ژانر آن چه باشد آن را می پذیرم و تلاش می کنم که خود را به مسیر نقش برسانم.
 
پرستویی همچنین درباره مصدومیتش در فیلم بادیگارد اظهار داشت: در تمرینات پیش تولید تمرین موتورسواری می کردیم البته بنده با موتورسواری بیگانه نبودم و در گذشته نیز آن را انجام می دادم بار آخر تمرینات بود که ترمز جلو گرفته شد و با شتابی که موتور داشت موتور چپ کرد و مچ دستم شکست به بیمارستان رفتم و پلاتین گذاشتم و پلاتین تا مادام العمر با من است.
 
بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: فردای آن روز گفتم اگر فرد خاصی در ذهن تان است که می تواند برای این نقش از آن در این کار استفاده کنید چرا که نمی خواهم به کار لطمه ای وارد شود و وقتی که این حرف را زدم حاتمی کیا پاسخ داد حتی با ویلچر هم شده باید بیایی و کار کنی.
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا روی فرش قرمز چشنواره پا نگذاشتید بیان داشت: باید همه چیزمان سر جای خود قرار بگیرد البته هیچ اشکالی ندارد که روی فرش قرمز راه برویم اما به صرف اینکه تنها فرش قرمز پهن کنیم و بقیه مسائل نباشد درست نیست.
 
پرستویی ادامه داد: مشکل ما فرش قرمز نیست بیاییم کیفیت کارها را افزایش دهیم بیاییم در انتخاب هایمان در جشنواره دقت کنیم که در دل آن مسئله به وجود نیاید؛ منتهی اگر قرار است در یک جشنواره قضاوتی شود این قضاوت یک تخصص است و اصلا جذابیت دارد مثل فوتبال است از سال 62 که جشنواره رقابتی شد تاکنون همواره پیگیر مسائل مربوط به آن بودم هر دوره ای مشکلات مربوط به خود را داشت اما من می گویم باید مشکلات رفته رفته حل شود نه اینکه همچنان مشکلات پابرجا بماند باید در هیئت داوران مان دقت کنیم.
 
بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: واقعیت این است که ما تا آن طرف دنیا هم رفته ایم و هنرمندان آنجا بی حجابند اما جلب توجه نمی کنند اما بعضی وقت ها از آن طرف بوم می افتیم و افراط می کنیم و رفتارهایی می بینیم که در شأن یک هنرمند نیست اشکال از خود ماست ما به فضایی که در آن هستیم توجه نمی کنیم و دنیای این روزها دنیای مجازی شده و باید بدانیم که بسیاری از چشم ها به ما نگاه می کنند.
 
وی تاکید کرد: پشت هنرمند یک قداستی وجود دارد که اگر خود را در آن قالب می بیند باید تمامی جوانب را رعایت کند.
 
پرستویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیمرغ بلورینی که تاکنون دریافت کرده اید کدام بوده است تصریح کرد: سال 61 اولین سال برگزاری جشنواره بود آن زمان جایزه دریافت کردم وقتی از من پرسیدند چه احساسی داری گفتم امیدوارم که بیکار نشوم چرا که شاید گرفتن جایزه وزنی نداشته باشد اما باری را بر روی دوش آدم اضافه می کند.
 
بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: بی اغراق می گویم که هر بار این اتفاق افتاده بدن من لرزیده است و مثالی که همواره در این خصوص می زنم آن است که کار بعدی یک بازیگر معلوم می کند که چه قدر بازیگر است چرا که بازیگری ادعا بردار نیست بلکه این جوایز یک بار سنگینی بر روی دوش آدم ایجاد می کند.
 
وی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: باید بی اغراق بگویم هر گاه در محیط دانشجویی حضور یافتم این مسئله برایم از سیمرغ لذت بخش تر بوده است چرا که شما آدم های باارزشی هستید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها