آلیا در گفتگو با «بسیج»:

مسئله فرهنگ جزء اولویت های دولت نیست

فاطمه آلیا گفت: بی توجهی دولت به بودجه فرهنگ نشان می دهد که بحث فرهنگ عمومی و مراکز فرهنگی انقلابی برای دولت خیلی اولویت ندارد.
کد خبر: ۸۶۳۷۱۱۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: وقتی دولت لایحه بودجه را مدون کرده و تقدیم مجلس می کند صرف نظر از جزئیات، مجموعه رویکرد بودجه می تواند معیاری برای تشخیص اولویت های دولت باشد.

وی با بیان اینکه بودجه معیار دقیقی برای تشخیص دغدغه های دولت است افزود: مسئله اقتصاد خیلی مهم است ولی رهبر معظم انقلاب بلافاصله بعد از اقتصاد مسئله فرهنگ را مطرح می کنند در صورتی که در بودجه امسال سهم کمی برای فرهنگ و به خصوص مراکز فرهنگی که کار ارزشی می کنند در نظر گرفته شده است.

آلیا ادامه داد: ما برای خیلی از کارهای فرهنگی نیاز به بودجه داریم مثلا اردوهای راهیان نور بودجه قابل توجهی می خواهد و تمام بررسی های میدانی نشان می دهد که این اردوها تحول عظیمی در نسل جوان ایجاد می کند و آنها را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: بی توجهی دولت به بودجه فرهنگ نشان می دهد که بحث فرهنگ عمومی و مراکز فرهنگی انقلابی برای دولت خیلی اولویت ندارد.

آلیا با انتقاد ازاینکه دولت بودجه را دیر داد گفت: اینکه دولت بودجه و برنامه ششم توسعه را دیر تحویل داد سیاسی کاری و یک علامت سوال بزرگ است و با شعار تدبیر دولت همخوانی ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه اظهار داشت: اولویت های اصلی و مطلوب ملت جزء اولویت های دولت نیست و مردم همچنان بابحث تورم و مشکلات دیگر دست و پنجه نرم می کنند.

ارسال نظرات