معاون فرهنگی شهردار اردبیل:

همکاری شهرداری با آموزش و پرورش جهت توسعه فرهنگی

فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی، مهمترین نقش را در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی ایفا می‌کند که در این راستا آموزش و پرورش موثرترین و کارآمدترین نهاد است.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۶۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کیومرث اوچی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای طرح شهردار مدرسه در اردبیل اظهار داشت: طرح شهردار مدرسه در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش استان و شهرداری اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه حرکت به سوی توسعه همه جانبه شهرها بدون ارتقای فرهنگ شهروندی غیرممکن است، همکاری و مشارکت تنگاتنگ شهرداری با آموزش و پرورش امری مهم و اجتناب‌ناپذیر بوده که در این زمینه تلاش می‌کنیم تا همکاری‌های توسعه یابد.

اوچی مهم‌ترین لازمه توسعه فرهنگ شهروندی را از طریق آموزش و پرورش برشمرد و گفت:‌ فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی مهمترین نقش را در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی ایفا می‌کند که در این راستا آموزش و پرورش موثرترین و کارآمدترین نهاد است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اهداف مقدس نظام آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش، اشاعه و ترویج فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است در این راستا برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است.

مصطفی کافی با اشاره به اهداف اجرای طرح شهردار مدرسه افزود: ترویج فرهنگ شهرنشینی، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به حقوق شهروندی، تقویت خودباوری در شهروندان و کمک به توسعه اجتماعی، فرهنگی و معرفی الگو و اسوه‌های هنجاری، اجتماعی از مهمترین اهداف طرح شهرداران مدارس است.

وی با تاکید بر همکاری تنگاتنگ شهرداری با آموزش وپرورش استان اظهار کرد: امیدواریم شاهد همکاری و مشارکت هر چه بیشتر این دو نهاد در راستای توسعه فرهنگی در اردبیل بوده و بتوانیم از ثمرات اجرای طرح‌های مشترک بهره‌‌مند شویم.

ارسال نظرات