رکود در گردشگری ترکیه/گردشگران راه خود را کج کردند

نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس ترکیه اعلام کرد نگرانی از وقوع حملات تروریستی احتمالی در کنار بحران کنونی با روسیه بخش گردشگری این کشور را به شدت راکد کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۷۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رودا، آکسن استونداق، نماینده مجلس ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور،‌ اعلام کرد در پی افزایش نگرانی نسبت به وقوع حملات تروریستی در کنار تحریم بخش گردشگری ترکیه از سوی روسیه حدود هزار واحد از اماکن گردشگری در سواحل دریای اژه ترکیه برای فروش گذاشته شده اند.

این نماینده ترک تأکید کرد در سال جاری بخش گردشگری ترکیه 35 درصد سقوط کرده است و گردشگران اروپایی به جای ترکیه به سمت اسپانیا، پرتغال و یونان روی آورده اند.

وی تأکید کرد بسیاری از کشورهای غربی نیز نسبت به وقوع احتمالی حملات تروریستی در ترکیه به اتباع خود هشدار داده اند.

در روز 12 ژانویه سال جاری و در پی وقوع یک حمله تروریستی در یکی از مناطق مهم گردشگری استانبول، 10 گردشگر آلمانی جان خود را از دست دادند که همین امر باعث شده است که بسیاری از افراد از گذراندن تعطیلات خود در ترکیه خودداری کنند.

نماینده مجلس ترکیه افزود در پی سرد شدن روابط سیاسی ترکیه و روسیه به دلیل حمله ترکیه به جت جنگنده روس بر فراز سوریه، این کشور شاهد افزایش شدید لغو سفر اتباع روس به ترکیه است.

ارسال نظرات