رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان:

فراهم کردن زمینه تعلیم و تربیت مناسب برای دانش آموزان استثنایی

با توجه به اینکه دانش‌آموزان استثنایی از برخی توانایی‌ها برخوردار نیستند باید به تناسب این امر برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام شده و تلاش کنیم تا زمینه‌ای را فراهم کنیم تا این دانش‌آموزان بتوانند از تعلیم و تربیت مناسب برخوردار شوند.
کد خبر: ۸۶۳۷۳۹۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد شفایی در کارگاه آموزشی الگوهای برتر یاد دهی و یادگیری معلمان استثنایی در اردبیل اظهار داشت: این کارگاه در راستای دانش‌افزایی همکاران و تبادل تجربیات بین شرکت‌کنندگان در جشنواره الگوهای برتر یاد دهی، یادگیری برگزار شده تا در این زمینه شاهد تحولات مناسب و مثبت در استان باشیم.

وی تلاش هرچه بیشتر کارکنان در حوزه آموزش و پرورش استان را برای استفاده از روش‌های نوین تدریس و بالا بردن سطح مشارکت دانش‌آموزان در امر یادگیری و تسهیل امر آموزش با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات را خواستار شد و افزود: انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به نیازهای خاص دانش‌آموزان استثنایی، ابداع، نوآوری و استفاده از تکنیک‌های خاص تدریس در امر تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

شفایی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان استثنایی از برخی توانایی‌ها برخوردار نیستند باید به تناسب این امر برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام شده و تلاش کنیم تا زمینه‌ای را فراهم کنیم تا این دانش‌آموزان بتوانند از تعلیم و تربیت مناسب برخوردار شوند که لازمه این امر آموزش‌های مناسب و استفاده از تجهیزات و لوازم کمک‌آموزشی متناسب با نیاز دانش‌آموزان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با اشاره به استعدادهای دانش‌آموزان استثنایی گفت: معلمان و مربیان این دانش‌آموزان باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا زمینه رشد و توسعه استعدادهای آنها فراهم شده و بتوانند توانمندی‌های بالقوه خود را به مرحله بالفعل برسانند.

ارسال نظرات