رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان:

بی توجهی به آرمانهای انقلاب در عرصه فرهنگ گناه نابخشودنی است

عظیم دشتی گفت: بی توجهی به آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ گناه نابخشودنی است.
کد خبر: ۸۶۳۷۶۵۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در نشست مدیران انجمن‌های ادبی،‌ هنری و سرگروه‌های صالحین در اردبیل اظهار داشت: عرصه فرهنگ وهنر محل تاخت وتاز گروهها وجناحها نیست که هرکسی با مد نظر قرار دادن شعار حزب وجناح خود در این عرصه زور آزمایی کند.

وی افزود : فرهنگ وهنر اصیل ایرانی متعلق به همه آحاد مردم است وسیاسی کاری در این عرصه لطمات جبران ناپذیری را به بدنه نظام جمهوری اسلامی می زند البته خواسته دشمنان هم همین است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با کنایه گفت : برودت هوا وآلودگی هوای تهران در برگزاری جشنواره در فصل زمستان تاثیر گذاشته است , زیرا جشنواره ای که با نام مبارک فجر و انقلاب اسلامی برگزار می شود رنگ وآثاری از فجر و ارزشهای انقلاب اسلامی در آن دیده نمی شود وبهتر است این جشنواره با عناوین دیگر ودر فصول دیگر برگزار شود.

دشتی گفت: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) می فرمایند« محتوای حقیقی هنر باید روح تقوی وطهارت را در انسانها زنده کند وما باید مواظب باشیم آن خنجر تیز آبدیده ی هنر در ما آن جوهر ارزشمند تقوی را نابود نکند». ولی متاسفانه عده ای با محتوای حقیقی هنر کاری ندارند و به شکل ظاهری آن توجه ویژه ای می کنند وبی هویتی در این عرصه را یک افتخار برای خودشان تلقی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بسیج هنرمندان در توجه دادن و رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری آستین بالا زده و معتقد است با مسائل فرهنگی نمی‌توان شوخی کرد و یا با بی‌ملاحظگی نمی‌توان این عرصه را به حال خود رها کرد چرا که رخنه فرهنگی غیر قابل جبران است و امکان ندارد مانند تحریم‌های اقتصادی بتوانیم رفع و جبران آن را با راهکارهای متفاوت و دور زدن‌های خاص به سرانجام برسانیم.

این مسئول با یادآوری اینکه ما باید به نوبه خود رهنمودهای مقام معظم رهبری را در حوزه مسائل فرهنگی جامعه جدی گرفته و برخی غفلت‌ها را از بین ببریم، اضافه کرد: مهمترین سیاست و اصول سازمان بسیج هنرمندان ارزیابی مستمر برنامه‌ها، بهبود دائمی فعالیت انجمن‌ها، گسترش فرهنگ نقد علمی، تخصصی، سالم و سازنده در حوزه هنر و ادب، ایجاد محیطی سالم برای تبادل اندیشه، آرا و نظرات و همچنین شناسایی استعدادهای هنری آماتور و بالقوه در شهرستان‌هاست تا از این طریق بتوان بیش از گذشته ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را مورد توجه و دقت نظر قرار داد.

وی در ادامه اهمیت ترویج فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی در بین هنرمندان بسیجی، شناسایی، جذب، تقویت و تربیت هنرمندان ارزشی و دین‌مدار و تأثیرگذاری بر فضای هنری کشور از طریق تولید محصولات فاخر و ارزشی را ضروری بیان کرد و ادامه داد: این اقدامات می‌تواند به تقویت فرهنگ و هنر اصیل و ناب اسلامی کمک کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یادآور شد:‌ برگزاری جشنواره‌های هنری و ادبی برای ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی و خلق آثار شاخص رویکرد جدی ماست که امسال در همین راستا جشنواره شعر، عکس، فیلم و سوگواره داستان نویسی حدیث عشق با موفقیت برگزار کردیم.

دشتی در ادامه با اظهار تآسف ازفضای نامطلوب بوجود آمده در دیداراخیر هنرمندان استان با استاندار محترم استان گفت : قطعاً مدیران دستگاههای فرهنگی هنری استان برای دفاع از خود ادله محکمی دارند واز طرفی هم باید دغدغه هنرمندان استان را جدی گرفت وبرای این دغدغه ها پاسخ اقناع کننده ای لازم است .

وی در پایان سخنان خود از نبود اتاق فکری هنردر استان بعنوان حلقه گم شده در این عرصه یاد کرد وگفت : اتاقی فکری که بتواندنمایندگان تمامی تشکل های فرهنگی وهنری استان را درخود جای دهد برای استان لازم وضروری است که امیداورم استاندار محبوب وهنر دوست استان به راه اندازی آن اهتمام ویژه داشته باشند.

دراین جلسه سید رضی محمودی مدیر انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان از برگزاری موفقیت آمیز چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان در شهر مرزی بیله سوار خبر داد وگفت: حضور هنرمندان مشهور فیلم ساز استان در این جشنواره وادای احترام به شهدای شهریور 1320 و شهدای گمنام و دیدار با خانواده های معظم شهدا یکی از نقاط بارز وقابل توجه جشنواره بود که به این جشنواره رنگ ولعاب معنوی و ارزشی بخشید.

در پایان این جلسه حکم مسئولیت صادره شده از دکتر منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به جاوید رخشانی رئیس مجمع قشر سازمان بسیج هنرمندان استان قرائت گردید.

ارسال نظرات