رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان،

بروکراسی اداری، مانع اصلی توسعه فعالیت‌های اقتصادی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان، در نشست اقتصاد مقاومتی، بروکراسی اداری را مانع اصلی توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور دانست.
کد خبر: ۸۶۳۷۷۷۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا مجردی، در چهارمین نشست اقتصاد مقاومتی که با محوریت توسعه شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح فرآیندهای تولید یکی از ضروریات مهم توسعه واحدهای تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی است.

وی بروکراسی اداری را مانع اصلی توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور دانست و افزود: هر فرد تولیدکننده برای راه اندازی یک کارگاه هرچند کوچک، باید یک پروسه طولانی بروکراسی اداری را طی کند که این امر موجب شده تا فضای مناسبی برای تولید در کشور وجود نداشته باشد.

مجردی بیان کرد: دولت باید در بخش تولید، امور را به بخش خصوصی واگذار کند و تنها نقش نظارتی و هدایتی را برعهده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به بخش خصوصی اعتماد داشته باشد، عنوان کرد: این اعتماد باید در عمل نمود عینی داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان، بیان کرد: این امر یکی از موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی یکی از بلایای اقتصاد ایران را اقتصاد متکی به نفت دانست و عنوان کرد: برای توسعه اقتصاد مقاومتی باید پایه‌های تولید داخلی را محکم‌تر کرد.

وی در ادامه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی می تواند گستره استانی و حتی خانوادگی داشته باشد.

مجردی، اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد درون زا دانست و یادآور شد: اقتصاد دانش بنیان یکی از پایه‌های محکم اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات