مدیر جامعة‌القرآن کشور در زنجان:

‌مشکلات مالی یکی از عمده‌ترین مشکلات مؤسسات جامعة‌القرآن است

‌مشکلات مالی و کمبود فضای مناسب آموزشی عمده‌ترین مشکلات مؤسسات جامعة‌القرآن است و حضور خیرین قرآنی در این زمینه بسیار موثر است.
کد خبر: ۸۶۳۸۴۸۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جامعة‌القرآن کشور در حاشیه دیدار با فعالان قرآنی استان زنجان، در جمع خبرنگاران گفت:‌ کمبود فضای مناسب مشکل عمده مؤسسات جامعة‌القرآن است و حضور خیرین در این عرصه می‌تواند راه‌گشای هرچه بهتر فعالیت‌های قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی افزود:مشکلات مالی و کمبود فضای مناسب آموزشی عمده‌ترین مشکلات مؤسسات جامعة‌القرآن است و حضور خیرین قرآنی در این زمینه بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: در راستای رفع این مشکل جلساتی با خیرین مدرسه‌ساز برگزار شده که با استقبال خوبی نیز از سوی خیرین روبه‌رو بوده است.

مدیر جامعة‌القرآن کشور در ادامه خاطر نشان کرد: مؤسسه جامعة‌القرآن کشور در حال حاضر با ۸۰۰ شعبه فعال در واحدهای خردسالان و بزرگسالان خواهر و برادر فعالیت دارد.

حجت‌السلام محمدحسین طباطبایی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد فعالیت مؤسسات جامعة‌القرآن به صورت مردمی انجام می‌شود و باید این مهم تقویت شود.

وی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآنی در شعب جامعة‌القرآن در سطح کشور تربیت شده‌اند.

مدیر جامعه القرآن کریم کشور گفت: این آمار جدای از حافظانی است که تا کنون دوره‌های حفظ را با موفقت گذرانده‌اند.

حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد فعالیت مؤسسات جامعة‌القرآن به صورت مردمی انجام می‌شود و هر جا مردم ولایتمدار و محبان اهل بیت (ع) حضور داشته باشند، فعالیت‌های قرآنی نیز به نحو احسن انجام می‌گیرد.

وی به استفاده از ظرفیت تعالیم والای قرآنی در عرصه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: هر جا فرهنگ قرآنی حضور داشته باشد می‌توان در برابر هجمه‌های دشمن به خوبی ایستادگی کرد.

مدیر جامعة‌القرآن کشور افزود: در عرصه جنگ نرم نیز با ایجاد زمینه انس با قرآن بین عموم مردم پیروز میدان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره بر استفاده از ابزار و شیوه‌های نوین در ارائه آموزش‌های قرآنی، تصریح کرد:‌ علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های نوین در ارائه آموزش‌های قرآنی، شیوه‌های جدید به‌ویژه در زمینه آموزش کودکان و خردسالان در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به روش اشاره و همچنین روخوانی مخصوص‌ اشاره کرد.

ارسال نظرات