مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

مشکلات مالیاتی واحد های تولیدی و صنعتی را برطرف کرده ایم

در یک سال اخیر تلاش کردیم تا مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی را با سعه‌صدر بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۸۵۰۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رسول نوع‌پرور عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان ارزش افزوده امور مالیاتی استان اردبیل در پاسخ به سئوال خبرنگاران اظهار کرد: 9 درصد مالیات ارزش افزوده است که سه درصد آن سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست که در 10 ماهه امسال 447 میلیارد ریال پرداختی را از این محل به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم سلامت و حوزه بهداشت و پنج درصد سهم امور مالیاتی است که در اختیار کمیته تخصیص استان بوده تا صرف کارهای عمرانی و آبادانی استان شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: از این محل بیش از 135 میلیارد تومان وصول درآمد داشتیم ولی با احتساب کل مالیاتی که دریافت کردیم در 10 ماهه امسال در استان اردبیل وصولی به 247 میلیارد تومان رسیده است.

نوع‌پرور با بیان اینکه در اجرای ماده 175 برنامه پنجم این منابع در اختیار کمیته تخصیص قرار گرفته تا نسبت به تأمین هزینه‌های پروژه‌های عمرانی صرف شود، افزود: ما به صورت مستقیم مبلغ مورد نظر از محل ارزش افزوده را به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: ‌برای احداث این ساختمان 60 درصد از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و 40 درصد نیز از محل اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده بود که 90 درصد اعتبارات را ما از سهم ملی برای تکمیل این پروژه گرفتیم و ریالی از محل وصولی مالیات بر ارزش افزوده گرفته نشده است.

نوع‌پرور در مورد قوانین خاص مالیاتی برای سال آینده برای رونق‌بخشی به واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه داد: براساس قانون رفع موانع تولید و ماده 31 آن دریافت مالیات‌ از واحدهای تولیدی و صنعتی با اعمال معافیت‌هایی روبه‌روست به طوری که از ابتدای سال آینده واحد تولیدی که در شعاع 30 کیلومتری در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر باشد، پنج سال معاف از مالیات است که این امر در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم تا 10 سال معافیت مالیاتی اعمال می‌شود.

وی گفت: اگر صاحبان این واحدهای تولیدی در جذب کارگران و شاغلان بیش از 50 نفر اقدام کنند، این معافیت‌ها تا دو برابر قابل افزایش است که در مناطق محروم شرایط متفاوت‌تری دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه ما در اداره‌کل امور مالیاتی در خدمت مردم هستیم و آماده دریافت گلایه‌ها، شکایت‌ها و واخواهی‌ها هستیم، افزود: در مرحله اول در کمیسیون‌های بدوی و تجدید نظر و سپس شورای عالی مالیات این شکایت‌ها و مشکلات طرح شده بررسی می‌شود که انتظار می‌رود به موقع به این شکایت‌ها رسیدگی شود.

نوع‌پرور تصریح کرد: ما در یک سال اخیر تلاش کردیم تا مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی را با سعه‌صدر بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم و در صورتی که صاحبان این واحدها اعتراض،‌ شکایت، واخواهی و یا گلایه‌ای از وضعیت به وجود آمده داشته باشند، آمادگی پاسخگویی به آنها را داریم.

ارسال نظرات