اطلاعیه انجمن کاشی و سرامیک خبر می‌دهد

تشدید رکود و انباشت کالا در واحدهای تولید کاشی و سرامیک/ کارخانه‌ها سه‌ماه تعطیل کنند

انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک اعلام کرد: به دنبال تشدید رکود و انباشت کالا در کارخانه‌های کاشی و سرامیک، تولیدکنندگان این صنعت تولید خود را به مدت سه ماه از 15 اسفند امسال تا 15 خرداد سال آینده متوقف کنند.
کد خبر: ۸۶۳۸۹۳۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در پی رکود اقتصادی و انباشت کالا در کارخانه های کاشی و سرامیک، انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در نامه ای به واحدهای تولیدی از آنها خواست تا تولیدشان را به مدت سه ماه متوقف کنند.

بر این اساس از کارخانه های کاشی و سرامیک خواسته شده تا تولید خود را از 15 اسفند امسال تا 15 خرداد سال آینده متوقف کنند.

در نامه انجمن کاشی و سرامیک به تولیدکنندگان آمده است:

احتراماً با توجه به بحران به وجود آمده در صنعت کاشی و سرامیک و ضرورت ایجاد تدابیر لازم جهت برون رفت از بحران مدیریت تولید و تنظیم بازار معروض می‌دارد نظر به اینکه بررسی شرایط جاری و شواهد موجود نشان می‌دهد بهبود وضعیت تقاضا برای محصولات کاشی و سرامیک با توجه به رکود حاکم در بازار طی ماه‌های آینده متصور نیست، لذا به منظور مدیریت شرایط و جلوگیری از وخیم‌تر شدن وضعیت تولیدکنندگان، هیأت مدیره انجمن طی جلسه مورخ 11 بهمن 94 بنا به درخواست تعداد زیادی از تولیدکنندگان مبنی بر توقف تولید پس از بحث و بررسی و تبادل نظر با توجه به دلایل ذیل:

1- رکود حاکم بر ساخت و ساز و افت شدید فروش

2- دپوی بالای محصولات در انبار کارخانجات و انبار عاملین فروش

3- جلوگیری از راکد ماندن سرمایه شرکت‌ها در انبارها و ضرر و زیان ناشی از ایجاد ضایعات هزینه‌های انبار داری، قدیمی شدن طرح‌ها و ...

4- جلوگیری از رقابت‌های غیر حرفه‌ای تولید کنندگان به ویژه ارزان فروشی محصول در بازار

5- عدم وجود بستر و شرایط لازم جهت ورود به بازارهای جدید صادراتی

6- تنظیم بازار از طریق مدیریت تولید

مصوب شد با در نظر گرفتن موارد فوق و به منظور مدیریت بحران به وجود آمده در راستای برون رفت از وضعیت فعلی به تمام شرکت‌ها توصیه می‌شود با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات شرکت خود در صورت صلاحدید، نسبت به تعطیلی خطوط تولید واحد مربوطه از تاریخ 15 بهمن 94 تا 15 خرداد 95 اقدام کنند.

بنا به این گزارش ، انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک دی ماه امسال نیز در نامه ای به تولیدکنندگان از آنها خواسته بود تا ظرفیت تولید خود را 50 درصد کاهش دهند.

ارسال نظرات