خطیب جمعه گرمی:

نامزدها را تخريب نکنيم

مردم از نمايندگان چیزی را طلب می‌کنند که وظیفه آنها نیست و آنچه که وظیفه نماينده است از وی طلب نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۹۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت الاسلام صفری مشکلات اقتصادی موجود در کشور را ناشی از سوء مدیریت دانست و اظهار کرد: هزينه‌های دولت از رشد 19 درصد به 28 درصد افزايش یافته و نرخ بيكارى جوانان بيش از 2 برابر نرخ عمومى و بيكارى زنان حدود 3 برابر مردان شده است.

وی با بیان اینکه دولت به جای فراهم نمودن فرصت‌های شغلی برای جوانان رفتار متضاد از خود نشان می‌دهد؛ بیان کرد: کل واردات ايران از چين در طول هشت سال دولت قبلی، كمتر از 6ميليارد دلار بود، در حالی‌كه اين دولت در همين دو سال نزدیک به دوازده ميليارد دلار از چين واردات داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمارهاى ارائه‏شده رسمى، صنايع كوچك و متوسط حدود 92 درصد از كل صنايع كشور را شامل مى‏شوند که 14 هزار واحد صنعتى در حوزه‏ صنايع كوچك و متوسط طى چند سال گذشته به‏دليل مشكلات مختلف که عمدتاً ناشی از سوء مديريت اقتصادی کشور است، تعطيل و متوقف شده‏‌اند.

امام جمعه گرمی گفت: دولت به ترتیب یارانه 3 ميليون و 4 ميليون نفر را حذف کرد و در سال 95 نیز قرار بر این است یارانه 15 ميليون نفر ديگر نيز حذف شود این در حالی است كه ارزش يارانه نقدى از 45500 تومان به خاطر تورم به كمتر از 15000 تومان رسيده است.

وی با اشاره به خرید هواپیماهای غول پیکر، بیان کرد: اموالی که در فضای تحریم دشمن از ما نگه داشته بود سرمايه باد آورده نيست که هر جور دلمان خواست خرج کنيم بلکه دولت بايد اولويت‌بندی کند و براساس نیاز اولويت‌دار هزينه کند.

خطیب نماز جمعه گرمی با بیان اینکه خريد هواپيمای غول پيکر خوب است ولی هنگامی که مردم کشور برای تحت پوشش قرار گرفتن در کميته امداد، در صف‌های طولانی قرار نگيرد؛ گفت: اگر خانواده‌ای به نان شب محتاج باشد ولی سرپرست خانواده در رستوران از مهمانان خود پذيرایی کند همه عقلاء وی را مذمت می‌کنند. در کشوری که تعداد زیادی از مردمش به نان شب محتاجند ول خرج‌های غیر منطقی قابل قبول نيست.

حجت‌الاسلام صفری در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در قضیه انتخابات دو انحراف بزرگ بوجود آمده که یکی نمايندگان کار اصلی خود قانون‌گذاری صحيح و نظارت بر مسائل کلان کشور را رها کرده‌اند و در شهرها با عزل و نصب اين و آن به رتق و فتق امور مشغول می‌شوند که اين وظیفه آنها نيست و انحراف ديگر اين است که مردم از نمايندگان چیزی را طلب می‌کنند که وظیفه آنها نیست و آنچه که وظیفه نماينده است از وی طلب نمی‌کنند.

امام جمعه گرمی توصیه کرد: نامزدهای نمايندگی مجلس شورای اسلامی هر يک فرزند اين شهرند و سرمايه انسانی ما هستند آنها را تخريب نکنيم و با رعايت ادب و اخلاق از نامزد مورد علاقه خود حمايت کنيم.

ارسال نظرات