رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

اختصاص 1370 میلیارد ریال برای مهار آب های مرزی

1370 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اعتبارات مهار آب‌های مرزی با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است.
کد خبر: ۸۶۳۹۹۷۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی در بازدید از پروژه‌های آب‌رسانی اراضی شمال استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال سفر هیئت دولت در سال گذشته به استان اردبیل مقرر شد که از حدود 83 هزار هکتار اراضی استان اردبیل، 62 هزار هکتار از اراضی پایاب سدخدا آفرین به صورت آبیاری تحت فشار باشد که این موضوع جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و در مدت 4 سال اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: 1370 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اعتبارات مهار آب‌های مرزی با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است که پس از انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین پروژه در زمینه آب و خاک و آبیاری تحت فشار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با اجرای این پروژه در مدت 4 سال، تحولات زیادی در حوزه کشاورزی استان اردبیل رخ می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که بعد از اجرای این پروژه تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل در حدود یک میلیون و 400 هزار تن افزایش یابد.

سروی تصریح کرد: در فاز اول این طرح 4 کارگاه عملیاتی فعال است که در فاز اول قرار است 20 هزار هکتار که شامل 3 هزار و 500 هکتار از اراضی دشت فتحعلی، 5 هزار هکتار از اراضی شرق دره‌رود و 12 هزار و 500 هکتار از ناحیه‌های 1 و 2 عمرانی در پایاب سد خدا آفرین به آبیاری تحت فشار مجهز شوند که تا به امروز حدود 340 میلیارد تومان تأمین شده است.

وی بیان کرد: ناحیه‌های یک و دو عمرانی در دست اجرا بوده و ناحیه سوم در حال مطالعه، تهیه اسناد و مناقصه خرید است که ناحیه چهار هم در حال مطالعه است که با اجرای این پروژه، مگا پروژه استان اردبیل محقق می‌شود.

ارسال نظرات