مدیرکل بنیادمسکن استان اردبیل:

مقاوم سازی مسکن روستایی را به طور جد پیگیریم

انتظار می‌رود تا روستاییان در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اقدامات سریع و لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۸۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فرهاد سبحانی در جلسه کارگروه تخصصی تامین مسکن و آواربرداری در مواقع بحران استان اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود تا روستاییان در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اقدامات سریع و لازم را انجام دهند.

وی از شناسایی محل اسکان موقت در مراکز دهستان‌ها و شهرستان‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: باید در زمینه ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی، تلاشی دوچندان شود تا اهالی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، اطلاعات لازم را در مورد اهمیت مقاوم‌سازی مسکن و سکونت در خانه‌ای امن و مقاوم داشته باشند.

مدیرکل بنیادمسکن استان اردبیل با بیان اینکه تا کنون نزدیک به 48 هزار و 500 واحد مسکونی در استان در 10 سال احداث شده است، افزود: امیدواریم با پیگیری وام‌های بلا عوض بتوانیم در ترغیب روستائیان به این امر مهم موفق باشیم تا در صورت وقوع سوانح طبیعی نتیجه مثبت آن دیده شود.

سبحانی یکی از راه‌های مهم تشویق روستائیان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی را حمایت سازمان صدا و سیمای مرکز اردبیل دانست و بیان کرد: باید مکاتباتی را از طرف کارگروه با آن مرکز داشته باشیم تا در برنامه‌های مرتبط با روستا با نشان دادن روستاهایی که تاکنون هیچ گونه استفاده‌ای از این تسهیلات نکرده‌اند روستائیان را در زمینه اقدام در مقاوم‌سازی مسکن روستایی ترغیب کنند.

وی با تشریح توانمندی‌های بسیج سازندگی و اثرات فعالیت‌های آنها در روستاها تصریح کرد: باید از این ظرفیت و قابلیت در ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی استفاده شود تا بتوانیم شاهد توسعه و گسترش مقاوم‌سازی واحدهای روستایی با ترغیب روستاییان به این امر باشیم.

ارسال نظرات