رقابت 112 تيم كردستاني در نهمين دوره ليگ علمي پايا :

مرحله مقدماتی نهمين دوره لیگ علمی بین المللی پایا در كردستان برگزار شد

مرحله مقدماتی نهمين دوره لیگ علمی بین المللی بسیج دانش آموزی با حضور 112 تيم 5 نفره همزمان با سراسر کشور در كردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۰۳۲۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمعه 30 بهمن مرحله مقدماتی نهمين دوره لیگ علمی بین المللی بسیج دانش آموزی به عنوان بزرگترین مسابقات علمی گروهی دانش آموزی، با حضور 112 تيم در قالب تيم هاي 5 نفره همزمان با سراسر کشور در كردستان برگزار شد.

در اين مرحله مقدماتي ليگ علمي بين المللي پايا، دانش آموزان در قالب تيم هاي 5 نفره در مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در رشته علوم پایه(ریاضی، فیزیک و شیمی به صورت ترکیبی) و مقطع متوسطه دوره دوم در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست به رقابت پرداختند.

در اين مرحله مقدماتي (شهرستاني)، رقابت در سطح گروه‌های شهرستان هاي استان می باشد و تيم هاي برگزيده اين مرحله به مرحله نيمه نهايي(استاني) راه خواهد یافت و وارد رقابت مرحله استانی می شوند.

لیگ علمی پایا شامل سه مرحله مقدماتی (شهرستانی) ، نیمه نهایی (استانی) و نهایی (بین المللی) می باشد. دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به صورت کشوری و مرحله نهایی آن به صورت بین المللی برگزار مي شود. مرحله نهایی نهمين دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا با حضور شرکت‌کنندگانی از دیگر کشورها به همراه برگزيدگان مرحله نيمه نهايي كشور در تهران برگزار می‌شود.

مسابقات ليگ علمي بين المللي پايا، بزرگترین مسابقات علمی گروهی دانش آموزی هر ساله با همت سازمان بسیج دانش آموزی و با همكاري موسسه علمي آموزشي رزمندگان اسلام برگزار مي گردد.

هدف از برگزاری این مسابقات، تقویت روحیه کار تیمی، همکاری و همفکری در جهت رشد و ارتقای علمی و کارآفرینی دانش آموزان و نیز شناسایی، هدایت و حمایت تحصیلی برگزیدگان در جهت توسعه و پیشرفت کشور مي باشد.

ارسال نظرات