مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

تخصیص 165 میلیارد تومان اعتبار به سد خدافرین

با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال 80 میلیارد تومان برای ادامه اجرای این پروژه اختصاص می‌یابد تا شاهد سیر صعودی این پروژه مهم باشیم.
کد خبر: ۸۶۴۰۴۹۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داود نجفیان در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: عملیات اجرایی سد خداآفرین به طور اساسی در حال انجام بوده و با فعالیت همه‌جانبه پیمانکاران این مگاپروژه تاکنون 39 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال 165 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به اجرای عملیات شبکه خداآفرین تخصیص یافته است، افزود: در این راستا با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال 80 میلیارد تومان برای ادامه اجرای این پروژه اختصاص می‌یابد تا شاهد سیر صعودی این پروژه مهم باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: پیمانکاران در تمام جبهه‌های سد خداآفرین اردبیل مشغول فعالیت هستند و در حال‌حاضر بیش از هزار نفر در اجرای سد خداآفرین مشغول کار هستند که این امر تحول عظیمی در بخش کشاورزی و اشتغال منطقه به وجود آورده است.

نجفیان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شبکه خداآفرین اردبیل تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد و با اتمام این پروژه مهم علاوه بر توسعه اشتغال، 62 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه نیز به آبی تبدیل می‌شود که با اتمام این پروژه تحول عظیمی در بخش کشاورزی و اشتغال منطقه به وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: همزمان با اجرای شبکه خداآفرین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در منطقه افزایش یافته است به طوری که یک سرمایه‌گذار در حوزه دامداری با پرورش 5 هزار راس اعلام آمادگی کرده است و نیز هزار هکتار نیز جهاد کشاورزی استان در این منطقه به کشت گلخانه‌ای اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: در حال‌حاضر اجرای عملیات 7 سد در استان اردبیل نیز آغاز شده است و با بهره‌برداری از این سدها تحول عظیمی در بخش اشتغال و اقتصاد و آبرسانی استان اردبیل به وجود می‌آید و در آینده شاهد اشتغالزایی بالا در استان اردبیل می‌شویم.

نجفیان تصریح کرد: مطالعات اجرای 16 سد نیز در استان اردبیل آغاز شده است و با پایان این مطالعات عملیات اجرایی این پروژه‌ها در اردبیل آغاز می‌شود.

ارسال نظرات