رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

اختصاص65 میلیارد تومان به پروژه های عمرانی جهاد کشاورزی

50 میلیارد تومان از این مبلغ برای اجرای شبکه سد خدا آفرین هزینه می‌شود که حدود 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کارگاه دوم عمرانی در حال اجرا بوده و ناحیه سوم در حال مطالعه، تهیه اسناد و مناقصه خرید است.
کد خبر: ۸۶۴۰۵۱۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی جهاد کشاورزی استان اردبیل در حدود 65 میلیارد تومان تخصیص یافته که برای تجهیز سدهای مخزنی، اجرای طرح آبیاری تحت فشار، اصلاح باغات، مبارزه با آفات و بیماری، اصلاح نژاد دام و اجرای یک طرح ملی که سیستم آموزشی نوین ترویج بوده، هزینه می‌شود.

وی گفت: حدود 50 میلیارد تومان از این مبلغ برای اجرای شبکه سد خدا آفرین هزینه می‌شود که حدود 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کارگاه دوم عمرانی در حال اجرا بوده و ناحیه سوم در حال مطالعه، تهیه اسناد و مناقصه خرید است که ناحیه چهار هم در حال مطالعه است که با اجرای این پروژه، مگا پروژه استان اردبیل محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: به دنبال سفر هیئت دولت در سال گذشته به استان اردبیل مقرر شد که از حدود 83 هزار هکتار اراضی استان اردبیل، 62 هزار هکتار از اراضی پایاب سدخدا آفرین به صورت آبیاری تحت فشار باشد که این موضوع جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و در مدت 4 سال اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

سروی تصریح کرد: سامانه 131 امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل با تأمین اعتبار ملی شروع به کار کرده است که برای این طرح حدود 11 دستگاه خودروی بازرسی برای جهاد کشاورزی استان اردبیل تخصیص یافته که 9 دستگاه برای بخش امور اراضی جهاد کشاورزی استان است.

وی بیان کرد: استان اردبیل جزء اولین‌ استان‌هایی بوده است که صندوق بیمه کشاورزی را تشکیل داده که رتبه صندوق اردبیل از 34 کشوری به 24 ارتقاء پیدا کرده و در حال حاضر نیز حدود 14 میلیارد تومان سرمایه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار