خبرهای داغ:
حجت الاسلام حاحی صادقی در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران بسیج اصفهان:

خبرنگاران مراقب واقعیت سازی های دروغین دشمن برای نفوذ باشند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: خبرنگاران در ارسال خبر باید واقعیت های مثبت و منفی را با هم بررسی کنند و هیچ گاه نباید نیمه خالی لیوان را فقط ببینند؛ همچنین باید مواظب انعکاس واقعیت سازی های دروغین باید باشند چرا که یکی از منفذهای بزرگ دشمن همین واقعیت سازی ها است.
کد خبر: ۸۶۴۰۹۲۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران بسیج استان اصفهان با اشاره به ایه « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ » گفت: اگر فاسقى براى شما خبرى آورد بررسى و تحقيق كنيد تا مبادا گروهى را به نادانى آسيب رسانيد، آن گاه از كرده خود پشيمان گرديد.

حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی به دو نکته در بحث عدالت اشاره کرد و افزود: امروزه یکی از مهم ترین عوامل مهم در خبر تصویر سازها هستند، زیرا تصویرسازان تصمیم گیرندگان را مدیریت می کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه به واقعیت سازی ها و صحنه آرایی ها اشاره ای کرد و افزود: باید توجه کرد که از چه عکس و صدا می گیرید ،چرا که بسیاری از تصمیم های غلط به خاطر درک نادرست از واقعیت ها و یا واقعیت سازی های دروغین است .

وی در خصوص سهم خبرنگاران و خطر نفوذ دشمن در اسلام اظهار داشت: خبرنگاران چه در دفع و یا تهدید دشمن سهم بزرگی خواهند داشت .

حاج صادقی گفت : اگر واقعیت سازی ها ما را بازی دهد و از درک واقعیت ها عاجز بمانیم و حب و بغض ها در درک واقعیت ها اثر گذار باشد و نمی توان واقعیتی درست از خبر را انعکاس داد ؛ که این بزرگترین خدمتی را به دشمن کرده ایم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به یکی از منفذهای نفوذ دشمن را خبرنگاران و مسوولین خواند و افزود: با توجه به اینکه بیشترین سرمایه گذاری دشمن در بخش ارسال اطلاعات غلط است، این دو قشر مسولیت سنگینی را در ارسال درست خبر بر را در تحلیل خبرعهده دارند .

وی اظهار داشت: خبرنگاران در ارسال خبر باید واقعیت های مثبت و منفی را با هم بررسی کنند و هیچ گاه نباید نیمه خالی لیوان را فقط ببینند ؛ همچنین باید مواظب انعکاس واقعیت سازی های دروغین باید باشند چرا که یکی از منفذهای بزرگ دشمن همین واقعیت سازی ها است.

حاج صادقی با توجه به آسیب زدن به جامعه در صورت انتقال خبر به حدیث امام علی(ع) ) در خصوص بازگو نکردن هر مطلبی کرد و افزود: ان چه یقین نداری را بازگو نکن وان چه را هم میدانی لزومی به گفتن تمام موارد آن نیست.


ارسال نظرات
آخرین اخبار