خلیلیان در گفتگو با «بسیج»:

مشکلات اقتصادی و معیشت مردم از نظر دولت اهمیتی ندارد/ گسترش نظام سرمایه‌داری در دولت یازدهم

وزیر اسبق کشاورزی گفت: وقتی در لیست اصلاح طلبان اقتصاددانی وجود ندارد نشانگر این مطلب است که مشکلات اقتصادی مردم و معیشت از نظر دولت اهمیتی ندارد و به آن توجهی نداشته است.
کد خبر: ۸۶۴۱۱۰۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فقدان اقتصاددان در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان برای مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: دولت یازدهم دولتی اصلاح طلب است و با وجود تیمی اقتصادی نتوانست کشور را از بحران های اقتصادی نجات دهد، حال چگونه می توان به مجلسی اصلاح طلبی که حتی یک کارشناس اقتصادی در خود ندارد  اعتماد کرد و انتظار فراهم ساختن زیرساخت های رونق اقتصادی را داشت؟!

وی ادامه داد: اعتقادم این است دولت روحانی ترکیبی از  عناصر اصلاح طلب و کارگزار است که همان  تلفیق دولت رفسنجانی و خاتمی است، اینها نگاه مردمی ندارند؛ تفکرات دولت، تحت تاثیر نظام لیبرال سرمایه‎داری غربی است. دولت از الگوهای غربی تبعیت می کند نه بومی و تحت تاثیر سیاست های آمریکا و غرب چهارچوب مدیریتی خود را شکل داده است.

خلیلیان ادامه داد: دولت در این راستا  تمرکزمبنایی خود را در همراهی با آمریکا قرار داده است تا بتوانددر جهت تحکیم مواضع قدرت بیرونی پیشی بگیرد.

وزیر اسبق کشاورزی خاطر نشان کرد: وقتی دولت تمرکزی بر مردم ندارد اقتصاد و معیشت مردم نیز نادیده گرفته می‎شود، مسائل اقتصادی و مباحث تولید در حد توانایی مدیریتی دولت نیست.

وی گفت: دولت، تمرکز بر مسائل سیاسی و پیروزی در انتخابات را مد نظر دارد تا بتواند کرسی قدرت را کسب نماید، متاسفانه آمریکا و سایر بیگانگان، همراهان دولت گشته‎اند.

وی در خاتمه تصریح کرد: وقتی در لیست اصلاح طلبان اقتصاددانی وجود ندارد نشانگر این مطلب است که مشکلات اقتصادی مردم و معیشت از نظر دولت اهمیتی ندارد و به آن توجهی نداشته؛ همانگونه که در سه سال کشور را بدون اقتصاد معیشتی مردم پیمودند و رکود اقتصادی را منجر شدند در آینده نیز وضعیت بهتری دیده نخواهد شد.

ارسال نظرات