راوی هشت سال دفاع مقدس:

ملتی که از شهدای خود غافل شود زیر سلطه می رود

راوی هشت سال دفاع مقدس گفت: ملتی که از شهدای خود غافل شود زیر سلطه می رود.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۰۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، اسماعیل زاده در دومین همایش شهید شناسی که با محوریت شهدای دهه کرامت حادثه انفجار پادگان امام علی (ع) خرم آباد توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد لرستان و در دانسگاه آزاد خرم آباد برگزار شد، گفت: اگر ملتی دنبال خوشگذرانی رفت توسری خور می شود مثل مصر که برای انقلاب خود کشته داد اما به خاطر اندک کمک های آمریکا شهدای خود رافراموش کردند. ملت ایران اهل جهاد بود که توانست حق خود را بگیرد.

وی با بیان اینکه الگویی که از دفاع مقدس به دست آورذه ایم در خارج از مرزها جواب داده است؛ لذا دفاع مقدس را باید در دانشگاهها جدی تر بگیریم افزود: خدا به شهدا اذن داده و اولین کسانی که می توانند به بهشت ببرند پدران و مادران خود و بعد دوستانشان هستند.

راوی هشت سال دفاع مقدس با شاره به اینکه شهدا شاهدان روز محشر هستند و اگر این شهدا شهادت خیر دهند ما بهشت می رویم و یل با شهادت شهید برخی ها هم جهنمی می شوند گفت: شهدا توانایی دارند که شفیع ما شوند تا همه به بهشت برویم.

اسماعیل زاده تصریح کرد: شهدا کسانی را شفاعت می کنند که اعمالشان گواه کارهای نیک آنها باشد.

وی با بیان اینکه مرد کسانی بودند که زن و فرزند را رها کردند و به خط مقدم جنگ رفتند نه آنهایی که به شمال و یا خارج کشور رفتند و بعد آمدند زخم زبان زدند و گفتند که شما بی سواد هستید اظهار کرد: اگر اینها به جنگ نمی رفتید الان خرم آباد دست بعثی ها بود.

راوی هشت سال دفاع مقدس گفت:اگر امروز در سوریه، عراق، یمن و بحرین پیروز و تاثیرگذار هستیم به برکت انقلاب اسلامی است.

اسماعیل زاده با بیان اینکه آمریکاییها نیز امروز به این باور رسیده اند که منازعات منطقه بدون در نظر گرفتن جایگاه و اهمیت ایران حل نمی شوند افزود: آمریکاییها در شرایطی به این باور رسیده اند که این ایران همان ایرانی است که دشمن تا دیروز فحشا را در آن ترویج می کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم دو هزار کیلومتر جبهه را به خارج از مرزها کشانده اند و اجازه نداده اند که داعش به خاک این کشور قدم بگذارد اضافه کرد: اگر داعش پا به خاک این کشور می گذاشت الان دانشگاهها تعطیل بود و تجار و بازرگانان در این کشور رفت و آمد نمی کردند و صنعت ما از بین رفته بود.

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: درود خداد بر شهدای مدافع حرمی که اجازه ندادند ما درگیر جنگ فرسایشی با کسانی شویم که نام پیامبر(ص) را بر زبان می آورند و بعد دست به جنایت می زنند. امروز هم شهدای ما در مرزها و هم شهدای مدافع حرم و هم شهدای هشت سال دفاع مقدس عزیز هستند.

اسماعیل زاده با بیان اینکه مهمترین هدف اط شناخت شهدا این است که بفهمیم مهمترین هدف چه بوده و آنها برای چه آرمانی به شهادت رسیده اند اظهار کرد: قرآن، احادیث و شهدا بهترین ابزار برای شناخت مسیر حق و درست هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ملت ایران برای شهدا احترام قائل هستند؛ اما بدا به حال آن کسی که در خصوص تشیع پیکر شهدا گفت که اگر این استخوان ها را بیاورید مردم استقبال نمی کنند و همین آقا دو هفته تشیع جنازه را به عقب انداخت اما همه دیدیم که چه تشیع باشکوهی برای شهدا برگزار شد و این بیانگر این است که مردم شهدا را قبول دارند اما عملکرد برخی مسئولان را قبول ندارند.

راوی هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه برای عاقبت به خیر شدن باید عملکرد خود را با شهدا مقایسه کنیم گفت: یکی از دلایل عزیز شدن شهدا اهمیت دادن به نماز است. در واقع شهدا برای اینکه گره از مشکلات باز کنند به مانند شهید وزوایی که راه را در یکی از عملیات ها گم کرده بود به نماز پناه می بردند؛ اما سوال این است که آیا ما نیز امروز برای رفع مشکلاتی که با آنها دست به گریبان هستیم به نماز اهمیت می دهیم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه برای اقامه نماز اول وقت باید به مانند شهدا حرص بخوریم تصریح کرد: سوال این است که آیا امروز در دانشگاهها به عنوان مسئول و استاد برای امضاء ها و یا به عنوان دانشجو برای تلفن های همراهمان اهمیت قائلیم یا به نماز اول وقت اهمیت می دهیم؟

وی با بیان اینکه شهید خرازی به عنوان فرمانده لشکر با 30 تا 40 هزار نیرو حاضر نبود نماز اول وقت را از دست بدهد ادامه داد: شهید صیاد شیرازی در خاطر خود گفته است که زمانی در یک پادگان حضور یافتم موقع نماز بود اما کسی حضور نداشت گفتم بگویید فرمانده نیروی زمینی آمده بعد یکی یکی آمدند و احترام گذاشتند. گفتم ای وای اذان صدای خداوند است خداوند شما را صدا زد و نیامدید بنده خدا که شما را صدا زد همه آمدید.

راوی هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه رعایت حلال و حرام که متاسفانه در جامعه مورد غفلت قرار می گیرد از مسائلی بوده است که شهدا به آن پایبند بوده اند گفت: به عنوان راهنمای شهید خرازی یک روز از ایشان دعوت کردم که برای صرف ناهار با ما همراه شود در این هنگام یکی از همشهرهای شهید خرازی با لهجه اصفهانی گفت که ما 23 نفر هستیم اما شهردار لشکر برای 30 نفر غذا سهمیه گرفته است.

اسماعیل زاده ادامه داد: زمانی که همشهری شهید خرازی آن جمله را به زبان آوزد شاید اگر من بودم می گفتم که غذاها را بخورید شما رزمنده هستید باید با دشمن بجنگد و شکم باید پر شود؛ اما شهید خرازی همه را بیرون آورد و آنقدر آنها را مجبور به دویدن کرد که از خستگی همه افتادند بعد شهید خرازی خطاب به رزمنده ای که به او شهردار لشکر می گفتند گفت که پسرم، شهردار بیا اینجا و از او پرسید که آیا دروغ حرام است یا حلال این رزمنده گفت که حرام است و سپس شهید خرازی گفت که پس چرا دروغ گفته ای که ما 30 نفر هستیم چرا با دروغ می خواستی غذای حرام را بریزی در شکم رزمنده من این مال اشکال دارد و وقتی مال اشکال دار بخوری سر امام حسین(ع) را می بری.

وی با بیان اینکه مهدی باکری تا دنیا دنیاست فراموش نمی شود چون با اخلاص عمل می کرد و حلال و حرام خدا پایبند بود اضافه کرد: یک روز پدر شهید محمد جهان آرا به من گفت که وقتی خرمشهر در حال سقوط بود محمد را صدا زدم و گفتم خرمشهر دارد سقوط می کند بابا برو یکی از ماشین های سپاه را بیاور تا وسایل را در آن بار بزنیم؛ اما محمد نگاهی به من کرد و گفت مگر همه مردم می توانند ماشین سپاه بیاورند.


ارسال نظرات