برشی از تاریخ؛

حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد استکباری نماینده یزد و اشکذر

در پی تحریم «محمدصالح جوکار» و «حجت‌الله خدایی‌سوری» اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نمایندگان در صحن علنی به این اقدام روباه پیر واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۵۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد صالح جوکار در سال ۱۳۳۶ در شهر یزد متولد شد. وی تحصیلات مقدماتی را در شهر یزد گذراند و در سال ۱۳۵۵ در رشته زیست شناسی در دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. هنگام انقلاب مسول بسیج یزد شد و در سال ۱۳۶۲ و در هنگام انقلاب فرهنگی همزمان با ادامه تحصیل در دانشگاه اصفهان در جبهه‌های جنگ نیز حضور داشت. بعد از پایان دوران جنگ او در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علو پزشکی اصفهان در رشته بافت شناسی پذیرفته شد. تا سال ۱۳۸۸ فرماندهی سپاه استان‌های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و چند شهر دیگر را به عهده داشت. در این سال در رشته تهدیدات امنیت ملی در دانشگاه دفاع ملی پذیرفته شد. و در سال ۹۰ در نهمین دوره انتخابات مجلس به عنوان نماینده مردم یزد در مجلس انتخاب شد.

حمایت نمایندگان مجلس از جوکار
در فروردین 93 دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (محمدصالح جوکار و حجت‌‌آلله سوری) از سوی دولت استعماری انگلیس در لیست افراد تحریم شده قرار گرفتند.
در پی تحریم «محمدصالح جوکار» و «حجت‌الله خدایی‌سوری» اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان در صحن علنی به این اقدام روباه پیر واکنش نشان دادند.
جوکار در اخطار قانون اساسی ضمن محکومیت این اقدام گفت: انگلیس در قد و قواره‌ای نیست که بخواهد در امور داخلی سایر کشورها دخالت کند.
وی افزود: ما خواهان حمایت انگلیس نیستیم و به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) بدبختی آن روزی است که دشمنان ما از ما حمایت کنند.
نماینده مردم یزد تصریح کرد: انگلیسی‌ها فراموش کرده‌اند که سال‌ها مردم دنیا را تحریم کرده و امروز نیز جنایت آنها در سوریه مشهود است به صورتی که از کشتار زنان و کودکان توسط صهیونیست‌ها و تروریست‌ها حمایت می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکومیت مجدد اقدام وزارت دارایی و امور خارجی انگلیس مبنی بر تحریم دو نماینده ایران و قرار دادن نام آنها در لیست ناقضان حقوق بشر گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم ضمن محکومیت این اقدام لیستی از جنایات دولت انگلیس منتشر کند.
همچنین پس از اخطار نماینده یزد، محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست بخش پایانی جلسه علنی را برعهده داشت گفت: اگر بخواهیم به جنایات انگلیس اشاره کنیم طومار بلندی تهیه خواهد شد.
نائب رئیس مجلس خطاب به جوکار و خدایی سوری گفت: این از افتخارات شماست که در چنین لیستی قرار گرفتید و ما به شما تبریک می‌گوییم.
در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از دو همکار خود و مخالفت با اقدامات ضد ایرانی انگلیس شعار مرگ بر انگلیس سردادند.

افتخار جوکار به استکبارستیزی
محمدصالح جوکار، رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، وجود نامش در فهرست افراد تحریم شده اتحادیه اروپا را افتخاری برای خود و نشانه صحیح بودن مسیر دانست
رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: تحریم از سوی اتحادیه اروپا را برای خود افتخار می‌دانم و این نشان از مسیر صحیحی است که انتخاب کردم.
رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، با اشاره به انتشار نامش در فهرست افراد تحریم شده اتحادیه اروپا، گفت: انتشار نام بنده به عنوان فرد تحریم شده نشان از عجز و ناتوانی سران استکبار در مقابل اقدامات فرهنگی و علمی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: آنها بهتر می‌دانند که مسئولین جمهوری اسلامی ایران افرادی متعهد به اصول انقلاب و خدوم مردم و همراه و کنار مردم هستند. آنها که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند، نمی‌توانند نظرات و اقدامات مثبت علمی دیگران را تحمل کنند، از راه‌های غیرمتعارف وارد می‌شوند و دست به اقدامات فریب‌کارانه و خنده‌آور می‌زنند.
جوکار ادامه داد: این اقدامات نشان دهنده به بن‌بست رسیدن راهبردهای سران استکبار علیه انقلاب اسلامی است و مردم ما ترفندهای جهان غرب را شناخته‌اند و پاسخ خود را در پیوند محکم‌تر با مسئولین انقلاب اسلامی به جهان غرب می‌دهند.
رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان اظهار داشت: دشمنی شیاطین و سران استکبار با مسئولین جمهوری اسلامی نشان از قوت، قدرت و برحق بودن مسیر حرکت انقلاب اسلامی است و این خباثت‌ها ارداه پایداری و مقاومت بر حرکت در این مسیر و رسیدن به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر می‌سازد.
جوکار تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری همه ملت و مسئولین سربازان این نظام و اسلام هستند و این پیکره یکپارچه و متحد و مستحکم در قبال هر طرح و اقدام شیطانی می‌ایستد و کوچکترین باجی نمی‌دهند.
وی تحریم مسئولین ایرانی را توسط اتحادیه اروپا حرکتی غیرمنطقی و نابخردانه دانست و گفت: این حرکت در سایه فشار صهیونیست‌های جنایتکار صورت می‌گیرد و سردمداران غربی بازی خورده دست صهیونیست‌ها هستند.
رئیس پیشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان ادامه داد: تحریم از سوی اتحادیه اروپا را برای خود افتخاری می‌دانم و این نشان از مسیر صحیحی است که انتخاب کردم و امیدوارم شهدا و امام شهدا از ما راضی باشند.
جوکار در پایان با بیان اینکه به مسئولیت‌های خود در گذشته در خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگ، علم و مقابله با جنگ نرم دشمنان افتخار می‌کند، اظهار داشت: مدت 3 ماه است که از سپاه بازنشسته شده و خود را برای خدمت در عرصه‌های دیگر به مردم آماده می‌کنم و امروز نیز به عنوان سرباز ولایت در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی در خدمت مردم هستم.
عصرفرهنگ
ارسال نظرات