مدیرکل ارشاد یزد خبر داد:

حضور ۵۰۴ ناشر در نمایشگاه کتاب یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد با اشاره به حضور ۵۰۴ ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب یزد، گفت: امسال ۵۷ ناشر بین‌المللی در نمایشگاه کتاب یزد شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۷۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: علی غیاثی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفند برگزار می‌شود، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات، زمینه افزایش قدرت روز افزون نظام را فراهم می‌کند.

وی در ارتباط با نمایشگاه کتاب یزد گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب استان یزد از 10 تا 16 اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار می‌شود.

غیاثی افزود: افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 10 صبح روز دهم اسفند با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاون رئیس جمهور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ارتباط با ویژگی‌های این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی یزد جنب بیمارستان شهید صدوقی(ره) و در مساحتی بالغ بر هفت هزار مترمربع برگزار می‌شود.

وی تعداد غرفه‌های این نمایشگاه را 305 غرفه دانست و گفت: امسال 504 ناشر در نمایشگاه حضور دارند که به نسبت سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

غیاثی افزود: از این تعداد ناشر، 221 ناشر به صورت مستقل 188 ناشر به عنوان نمایندگی انتشارات، 16 ناشر استانی، 30 ناشر غرفه فروش متمرکز و 57 ناشر بین‌المللی در نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور ناشران خارجی در این نمایشگاه، گفت: تا به امروز 57 ناشر خارجی هم برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که 45 هزار و 750 کتاب داخلی در این نمایشگاه عرضه می‌شود، گفت: سال قبل علیرعم افزایش سقف اعتبار بن نمایشگاه، در دو روز آخر به مشکل خوردیم و خیلی از مراجعان ما به مشکل خوردند.

غیاثی با اشاره به اینکه تخفیف کتاب در این نمایشگاه 40 درصد است که 20 درصد توسط ناشر و دولت و 20 درصد توسط شرکت پیشگامان انجام می‌شود، گفت: سقف بن نمایشگاه هم از 400 میلیون تومان به 700 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: در این نمایشگاه برنامه‌هایی از جمله رونمایی کتاب، معرفی کتاب، شاهنامه‌خوانی، امضای کتاب توسط نویسندگان برجسته و معرفی پژوهش‌های فرهنگی برتر برگزار می‌شود.

تسنیم/

ارسال نظرات