رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

افزایش همکاری های کشاورزی اردبیل با روسیه

عدیل سروی گفت: تلاش ما بر این است تا زمینه های‌های صادرات محصولات عسل، گوشت سفید طیور، تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه را به کشور روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز فراهم آوریم.
کد خبر: ۸۶۴۱۸۰۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه بررسی توسعه همکاری کشاورزی استان اردبیل با کشورهای همسایه اظهار داشت: به استناد یادداشت تفاهم دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که در 12 نوامبر سال 2015 در مسکو صورت گرفت، تلاش ما بر این است تا زمینه های‌های صادرات محصولات عسل، گوشت سفید طیور، تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه را به کشور روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز فراهم آوریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان در سال 94 بیان کرد: ما این آمادگی را داریم که سالانه 15 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی، 20 میلیون عدد تخم مرغ نطفه‌دار و 30 هزار تن گوشت مرغ سالانه به کشور روسیه صادر کنیم.

سروی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد استان اردبیل در زمینه شهد و عسل نیز افزود: درصورت موافقیت و صلاحدید مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی قادر هستیم سالانه 500 تن عسل موم‌دار و 100 تن شهد طبیعی به کشور روسیه صادر کنیم.

سروی در مورد امضای تفاهم‌نامه بین کشورمان با ارمنستان گفت: در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان رایزنی‌های لازم در زمینه تاسیس واحد پرورش گوسفند در ارمنستان انجام شده و در تلاش هستیم تا بسترهای لازم برای تکثیر و پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری مشترک و تبادل اطلاعات علمی و برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارهای هفتگی را نهادینه کنیم.

ارسال نظرات