رئیس بازرسی زندان‌های اردبیل:

تاکید بر مستمر و دقیق بودن نظارت‌ها

امجدی با اشاره به تعدد و استمرار بازرسی‌های نوبه‌ای و غیرمترقبه در زندان‌های استان از انجام 16 مورد بازرسی دوره‌ای فصلی و 40 مورد بازرسی موردی و غیرمترقبه از زندان‌ها و مراکز اقدامات تامینی و تربیتی استان در 6 ماهه دوم امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۲۱۶۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یاسر امجدی در جلسه هماهنگی مسئولان بازرسی زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: نظارت و بازرسی‌های غیرمترقبه از زندان‌های استان اردبیل و نظارت و ارزیابی مستمر و دقیق از این مراکز امنیت زندان‌ها را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به کارکرد نظارت در بهبود مستمر و افزایش بهره‌وری کارکنان گفت: سیستم‌های نظارتی به عنوان حامی و پشتیبان مجموعه هستند و بایستی به طور مستمر و مداوم امورات را رصد کرده و با نظارتی اثربخش نقاط ضعف و قوت را احصاء و در راستای تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف در کنار عمل کردن به مسئولیت و وظایف ذاتی خود در این زمینه نقش فعال و موثری را ایفا کنند.

امجدی با تاکید بر مستمر و دقیق بودن نظارت‌ها افزود: یک نظام ارزیابی و بازرسی مشخص می‌کند که در چه جاهایی کار به خوبی و براساس شاخص‌ها انجام شده تا زمینه ارتقاء فعالیت‌ها را فراهم سازد و در چه جاهایی نتوانسته‌ایم در حد مطلوب عمل کنیم و بایستی تغییراتی را در راستای بهبود امورات ایجاد کنیم چرا که نظارت و حضور پررنگ مانعی بزرگ برای آفت روزمرگی و محافظ خوبی در برابر بروز خطاها خواهد بود.

رئیس اداره بازرسی اداره کل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به تعدد و استمرار بازرسی‌های نوبه‌ای و غیرمترقبه در زندان‌های استان از انجام 16 مورد بازرسی دوره‌ای فصلی و 40 مورد بازرسی موردی و غیرمترقبه از زندان‌ها و مراکز اقدامات تامینی و تربیتی استان در 6 ماهه دوم امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: با انجام انواع بازرسی‌ها در کنار نظارت بر حسن اجرای صحیح قوانین و مقررات عیب‌ها و نقص‌ها و نیز موارد آسیب‌زا شناسایی و در راستای اصلاح و حل مشکلات با ارائه راه حل‌ها و راهکارهای کاربردی نظرات مشورتی به روسای زندان‌ها و مسئولان تصمیم‌ساز بالادستی ارائه می‌شود.

امجدی با اولویت‌دار خواندن اصل پیشگیری از بروز تخلف و جرم در امر نظارت بیان کرد: فلسفه اصلی نظارت و کنترل پیشگیری از بروز خطا و انحراف و متعاقب آن ارتقاء سلامت اداری است که در این زمینه باید طوری عمل کرد که علاوه بر کنترل‌های محسوس و نامحسوس بیرونی، انگیزه کنترل درونی و خود مراقبتی نیز در پرسنل ایجاد شودو در این راستا ارایه پیشنهاد تشویق پرسنل و برگزاری دوره‌های آموزشی در دستور کار است.

رئیس اداره بازرسی اداره کل زندان‌های استان اردبیل با قدردانی از روسا و کارکنان زندان‌های استان برای همکاری در اعمال نظارت از سوی این اداره و نیز اعلام رضایت نهادهای ناظر از رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی در زندان‌ها اظهار کرد: ارتقاء سطح پاسخگویی صریح و شفاف در مراکز تابعه با هدف افزایش میزان رضایتمندی مددجویان و شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در اداره کل زندان‌های استان در راستای تاکیدات مدیر کل بر افزایش ضریب امنیتی زندان‌ها و مراکز اقدامات تامینی و تربیتی استان، میزان بازدید‌های غیر مترقبه و نظارت و کنترل بر کارکنان، سربازان وظیفه، اماکن و فروشگاه‌های زندان‌ها در ایام آخر اسفندماه امسال و تعطیلات نوروزی سال 95 افزایش یافته و از بندهای اقامتی زندانیان با حضور واحدهای مربوطه بازدید و بازرسی کامل انجام خواهد شد.

ارسال نظرات