یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

محصولات تراریخته با سلامتی مردم بازی می کند

یک اقتصاددان گفت: گسترش تولیدات و واردات محصولات غیر ارگانیک مسئله ای است که سطح رضایت مردم را از دولت کاهش می دهد دولت باید از اجرای طرح هایی که با سلامت مردم بازی می کند خودداری کند.
کد خبر: ۸۶۴۲۳۶۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

علی یونسی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: یکی از بخش هایی که بیشترین بودجه را در کشور به خود اختصاص می دهد بخش بهداشت و سلامت مردم است.

وی افزود: اگر قرار باشد هر تصمیمی در واردات مخصوصاً در واردات غذایی از استانداردهای ارگانیک دور شده و با استفاده از روش های مصنوعی تولید شوند قطعاً سلامت مردم به خطر خواهد افتاد و این خود موجب افزایش هزینه های درمانی مردم می شود.

این اقتصاددان ادامه داد: به نظر می رسد گسترش تولیدات و واردات محصولات غیر ارگانیک مسئله ای است که سطح رضایت مردم را از دولت کاهش می دهد دولت باید از اجرای طرح هایی که با سلامت مردم بازی می کند خودداری کند.

یونسی با انتقاد از تصمیمات دولت مبنی بر آزاد شدن واردات محصولات دستکاری شده ژنتیکی به کشور اظهار داشت: ما در موجودی خاک و زمین در شرایط فعلی مشکلی نداریم مسئله ما مدیریت تولیدی مسئولان است که ادامه این روند منجر به رکود خواهد شد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: عدم کنترل دولت در بخش تولید محصولات سالم و ارگانیک و رفتن به سمت محصولات تراریخته نشان دهنده کوتاهی دولت و مسئولان ذیربط است که نارضایتی جدی مردم از دولت را رقم خواهد زد.

ارسال نظرات