عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

آمارهای دولت در زمینه تولید و اشتغال، واقعی نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه هر کس یک ساعت در هفته کار کند از نظر دولت شاغل محسوب می شود افزود: این تعریف اشتغال نیست؛ آمارهایی که آقایان می دهند دست کاری شده و واقعی نیست.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۳۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به اظهارات نوبخت سخنگوی دولت در خصوص اینکه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که تا سال 99 بیکاری به 7 درصد کاهش یابد اظهار داشت: موضوعات جمعیتی و اشتغال در لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه غفلت شده و پیشنهاد نمایندگان این است که اصل برنامه تقدیم مجلس شود.

وی با بیان اینکه هر کس یک ساعت در هفته کار کند از نظر دولت شاغل محسوب می شود افزود: این تعریف اشتغال نیست؛ آمارهایی که آقایان می دهند دست کاری شده و واقعی نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از استانهای کشاورزی و صنعتی است خاطرنشان کرد: اما با این وجود سطح اشتغال در طول سال در این استان پایین است و این در حالی که  دولت آمار می دهد اشتغال افزایش یافته است.

سعیدی با بیان اینکه دولت بزرگترین بدهکار پیمانکاران است گفت: اکثر پیمانکاران مرتبط با دستگاههای دولتی و بخش های عمرانی کار خود را تعطیل کرده اند؛ دولت باید تجدید نظر کند و با مردم رو راست و صریح حرف بزند؛ مشکل اصلی مردم  رکود و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه رکود کمر اشتغال را شکسته افزود: دولت طی یک سال و نیم گذشته مدام حرف از خارج شدن  از رکود  زده است در حالی که واقعیت اینگونه نبوده؛ کجا رونق اقتصادی داشتیم و اشتغال افزایش پیدا کرده است؟

سعیدی گفت: دولت باید دقیق و شفاف به مردم اعلام کند در بخش صنعت و کشاورزی چه کارهایی انجام داده و دل مردم را با وعده های دروغ خوش نکند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با وجود برخی توافقات هسته ای اتفاقی در اقتصاد و بازار نیفتاده است و این به دلیل بی اعتمادی مردم به دولت است؛ مردم از دولت، عمل می خواهند.

سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در لایحه ششم توسعه سیاستهای اقتصاد مقاومتی لحاظ شده یا نه، خاطرنشان کرد: بندهای احکام ششم توسعه متناسب با اقتصاد مقاومتی نبوده بلکه فقط اقتصاد مقاومتی در حد کلمات و عبارات در آن آمده است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی منابع درون کشور شناسایی شده و بر ظرفیت های داخلی تکیه شود، از یک طرف دولت مردان اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و از طرف دیگر با کشورهای اروپایی قرارداد می بندد و کالا وارد می کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت از یک طرف از اقتصاد مقاومتی حرف می زند از طرف دیگر کالاهای بنجل چینی مثل کیف و کفش و لباس همه بازار را پر کرده است. با همین وضعیت واردات کیف و کفش، کمر کفش ایران شکست و کارخانجات و چرم سازی های ایران تعطیل شده اند.

سعیدی در پایان گفت: دولتمردان در عمل باید ثابت کنند تولیدات را افزایش داده اند تا بازارهای منطقه را در اختیار بگیرند؛ نباید فقط  حر ف بزنند.

 

ارسال نظرات