یک حقوقدان در گفتگو با «بسیج»:

هزینه کردن درآمد حاصل از قطع یارانه در خرید ایرباس، غیر قانونی است

یک حقوقدان گفت: درآمد ناشی از قطع یارانه مبلغ هنگفتی است که جزو دارایی و اموال کلان کشور محسوب می‎شود و استفاده از آن برای هزینه کردن در یک قرارداد بین المللی اعم از خرید هواپیمای ایرباس خلاف قانون است.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۴۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

 نایب علی خلیلی دکترای حقوق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به قطع یارانه توسط دولت در مجلس دهم اظهار داشت: اگر پرداخت یارانه بر مبنای استرداد پولی است که بابت گران شدن بنزین و نان به مردم داده می‎شود باید ادامه یابد و دولت هیچ منتی در پرداخت آن نباید بر مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر دولت پرداخت یارانه را قطع کند درآمد مبلغ کلانی در اختیارش قرار خواهد گرفت، افزود: درآمد ناشی از قطع یارانه مبلغ هنگفتی است که جزو دارایی و اموال کلان کشور محسوب می‎شود و استفاده از آن برای هزینه کردن در یک قرارداد بین المللی اعم از خرید هواپیمای ایرباس خلاف قانون است.

خلیلی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس، باید نظارت بر اجرای قوانین وضع شده را داشته باشند و از آسیب اقتصادی به اقشار کم درآمد جلوگیری نمایند تا از قدرت خرید این قشر کاسته نگردد و برای برداشت از محل پرداخت یارانه ها برای هزینه کردن در مسیرهای غیر ضروری مجوز قانونی ندهند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد:  نمایندگان باید وظیفه مهم رسیدگی به اقشار کم درآمد را از طریق پرداخت یارانه و سهام عدالت پیگیری نمایند.

ارسال نظرات