انتظارات پسا انتخابات :

منتخبان مردم حواسشان باشد

آنچه مردم پس از انتخابات از منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند، چیزی نیست جز شعار های خود نمایندگان ،در این بین مردم به وظیفه خود عالی عمل کردند، منتخبین باید تمام توان خود را برای تشکر بجا بیاورند.
کد خبر: ۸۶۴۳۸۱۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

با همه فراز و نشیب ها و تلاش و تکاپوها انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم برگزار شد و مردم این بار هم پای صندوق های رای آمدند و همبستگی و وحدت خود را به نمایش گذاشتند. اما آنچه از نتایج امنتخابات بر می آید بسیار جالب و در خور توجه است و لازم است کلیه منتخبین این موارد را تا آخرین لحظه های مسئولیت در لوح دل و در مقابل چشمان خود داشته باشند.

مردم این دوره هم بیش از پیش و پرشور تر از گذشته در پای صندوقها حاضر شدند اما نتایج و طیف منتخب مردم نشان داد انتظارات و خواسته های مردم چیست و مردم به چه کسی اعتماد دارند و دلشان در گرو عشق چیست؟

سوابق نمایندگان منتخب مردم حداقل در حوزه های انتخابیه استان اردبیل نشان می دهد که :

- مردم کسانی را انتخاب کردند که سابقه عملی در خدمت گذاری به مردم دارند و انتظار دارند منتخبشان پس از راه یافتن در مجلس شورای اسلامی به دنبال خدمت به مردم باشد و در عمل خدمتگزار باشد.

- مردم انتخاب خود را نه از روی شعار و نه بر اساس حجم تبلیغات بلکه بر اساس شایستگی و سوابق خدمتی افراد و دقیق تر از روی شناخت و آگاهی انجام می دهند و گوششان به حرف ها و شعارها و گاها متاسفانه به شام و نهار ها و در اندک مواردی هم به کارت هدیه ها بدهکار و وامدار نیست.

- میثاق مردم با انقلاب و رهبری جدای از میثاقشان با نمایندگان و مسئولان است، مردم تا وقتی به نماینده ای اعتماد و اعتقاد دارند که نماینده به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خدمت کشور و مردم باشد.

- آگاهی و شعور سیاسی مردم ایران اسلامی به اندازه ای ارتقاء یافته که تحت تاثیر شعار ها و تبلیغات و رسانه قرار نمی گیرد بلکه سمت و سوی رسانه ها و محتوای شعار ها را نظرات و خواسته های مردم مشخص می کنند.

- آنچه برای مردم مهم و تعیین کننده است آسایش و امنیت و رفاه اجتماعی همراه با عزت و سربلندی است و حاضر نیستند آسایش و رفاه بدون عزت و احترام را لحظه ای تحمل کنند.

اما سخنی هم با نمایندگان منتخب مردم :

- با وجود حجمه تبلیغاتی بسیار سنگین فرمایش و رهنمودهای رهبری برای مردم حجت و راهنما است و مردم گوش به فرمان ایشان دارند و اوامرشان را به گوش و جان جامه عمل می پوشانند.

- مردمی صادقانه پای صندق های رای آمدند و انتظار خدمت صادقانه دارند و عدم صداقت را به خوبی تشخیص می دهند و دروغ و ریا را بر نمی تابند.

- اکنون که ملت با حضوری دشمن شکن در انتخابات حاضر و شما را به قانونگذاری انتخاب کرده اند شایسته است همیشه و در همه حال هدف و نیت تان خدمت به مردم باشد مردمی که تحریم های دنیای استکبار را سالیان سال تحمل و راه نجات را در فرمانبرداری از رهبری انقلاب و ایستادگی و مقاومت و تکیه بر توانمندیهای داخلی یافته اند همچنان حاضرند سختی ها را برای سربلندی و افتخار و اتحاد تحمل کنند.

- فشارهای اقتصادی و معیشتی مردم را در تنگنا قرار داده است و خوب است حالا که مردم شما را به عنوان نماینده خود برگزیده اند شما هم قبل از بر آورد هزینه های انتخاباتی خود، به فکر مردمی باشید که شاید با دستانی خالی و شکمی گرسنه اما با عزت پای صندوقهای رای حاضر شدند تا دشمن کشور را خالی از پهلوان و قهرمان نپندارد.

نکته آخر: اهالی رسانه نیز در ادامه راه وظایف سنگینی دارند، پیگیری مطالبات مردم از نمایندگان ، انعکاس فعالیت های نمایندگان برای آگاهی مردم و شناسایی و شناساندن معضلات و مشکلات و انتقال به نمایندگان و... همه وظایفی است که بر دوش رسانه هاست و امید واریم مجلس دهم در کنار رسانه ها بتواند خدمتی در خور وشایسته ملت بزرگ ایران انجام دهد.


نویسنده: رحیم روحی، سرپرست خبرگزاری بسیج استان اردبیل

ارسال نظرات