مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل:

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در اردبیل قانونی نیست

رحیم سعیدی گفت: تا زمان اعلام جدید نرخ‌ها، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در اردبیل در هر صورت غیر‌قانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۳۸۹۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رحیم سعیدی در جلسه بررسی خدمات‌رسانی تاکسی‌های دورن‌شهری در آستانه عید در اردبیل اظهار داشت: تا زمان مشخص شدن نرخ‌ها، هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در اردبیل غیر‌قانونی بوده به طوری که هیچ‌کس حق افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌ها را ندارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به بلاتکلیفی رانندگان تاکسی از بابت اعلام نرخ‌های جدید از سوی سازمان تاکسیرانی حق می‌دهد، افزود: این تاخیر هر چقدر هم که طولانی شود، باز هم نمی‌تواند دلیل منطقی بر تخلف از ضوابط و مقررات سازمان تاکسیرانی و پایمال کردن حق شهروندان شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن 33818180 تماس گرفته و شکایات خود را اعلام کنند تا از سوی سازمان تاکسیرانی مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

سعیدی تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی برای نرخ‌های جدید تاکسی گرفته نشده است و به محض مشخص شدن نرخ‌ها در سال جدید، به شهروندان از طریق رسانه‌ها و کانال‌های ارتباطی به مردم اطلاع‌رسانی لازم خواهد شد.

وی بیان کرد: کرایه تاکسی‌ها بر اساس مصوبه سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل تعیین می‌شود و همه ساله با آغاز سال جدید نرخ آنها افزایش می‌یابد که در حال حاضر در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت : نرخ کرایه تاکسی‌های خطی شهرک‌ها از قبیل شریعتی، شهرک نیایش و مسیرهای مشابه همچنان یک هزار تومان است و هیچ گونه افزایش نرخی در این مسیرها نیز نداریم.

سعیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو دستگاه تاکسی خطی جدید در شهرک ساحلی و 6 دستگاه تاکسی خطی در شهرک نیایش وجود دارد، افزود : تا پایان سال 10 دستگاه تاکسی به این خطوط اضافه می شود تا این امر سب تسهیل در رفت و آمد ساکنان این مناطق شود.

وی اظهار کرد:‌ تاکسی از جمله وسایل نقلیه شهری است که روزانه طیف وسیعی از مردم را به مقصد می‌رساند و امسال نیز برخی از رانندگان تاکسی همانند سال‌های پیش در روزهای پایانی سال بدون دستور تاکسیرانی اقدام به افزایش بی‌رویه کرایه‌ها کرده‌اند که این امر برخلاف مقررات است.

ارسال نظرات