مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین بیان کرد:

اقدام شاخص بسیج جامعه پزشکی قزوین در سال ۹۴ جذب نخبگان جامعه پزشکی بود

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: اقدام شاخص ما این بود که نخبگان جامعه پزشکی را عملاً وارد کار بسیج کردیم، به شکلی که در موضوع امداد و درمان در مناطق محروم استان از آنان استفاده شد.
کد خبر: ۸۶۴۴۸۲۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر علی طایفه، درباره فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی استان قزوین در سال ۹۴ گفت: با تعاملی که با هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی قزوین ایجاد شد اعزام پنج تیم تک تخصصی را در سطح استان قزوین انجام دادیم که از این تعداد یک تیم تخصصی در ایام اربعین به کربلا اعزام شد.

وی درباره برپایی بیمارستان صحرایی در استان قزوین نیز تصریح کرد: از ۱۴ تا ۱۶ بهمن بیمارستان صحرایی در الموت غربی برپا شد و در بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه، جراحی سرپایی، داخلی و زنان با داروی رایگان بیماران ویزیت شدند.

چاپ کتابچه فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی استان قزوین درسال ۹۴
طایفه، در ادامه افزود: در دهه فجر در بیمارستان صحرایی منطقه الموت ۱۳۴ تیم بهداشتی درمانی از شهر قزوین را به مناطق کم برخوردار اعزام کردیم که ۲۳ هزار نفر بیمار در این منطقه ویزیت شدند و گزارش عملکرد آن را در یک کتابچه با تصاویر با نام فعالیت‌های امدادی در بخش بهداشت و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قزوین منتشر شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین ادامه داد: تیم تک تخصصی اعزام شده به عراق در مرکز درمانی ساخته شده توسط ستاد عتبات عالیات قزوین مستقر بوده و به مدت ۱۱ روز به شکل شبانه روزی در شهر مُصیب به بیماران خدمات ارائه کرده است به شکلی که میانگین روزی ۲۰۸ مورد ویزیت بیمار توسط این تیم انجام شده است.

وی تصریح کرد: تیم‌های بهداشتی، درمانی به شکل یک روزه به مناطق محروم ارسال شده که معمولا هر تیم با یک نفر متخصص داخلی، زنان، چشم یا ارتوپد همراه بوده است که به شناسایی بیماران ‌پرداختند، البته بسیاری از پزشکان ما در مطب شخصی بیماران کم بضاعت را رایگان ویزیت کردند.

وی در ادامه درباره اجرای طرح حلقه‌های صالحین بیان کرد: ما در بخش حلقه‌های صالحین استان قزوین ۸۲ حلقه مُتربیان داریم که حلقه‌ها را بر اساس سن، جنس و شغل ترتیب بندی کردیم؛ هر کانون یک مربی ویژه قرار دارد و درباره موضوعاتی مانند اقتصاد مقاومتی، طب اسلامی، سبک زندگی و بصیرت افزایی گفت‌وگو انجام می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین ادامه داد: در موضوع تعالی جمعیت یک کارگروه فعال داریم و در شهر البرز قزوین در بحث تعالی جمعیت رشد خوبی وجود داشته است، همچنین در اجرای طرح تحول سلامت در استان قزوین، خانه‌های بهداشت را رصد کردیم.

جذب بیشتر نخبگان جامعه پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم
طایفه، درباره اقدام شاخص بسیج جامعه پزشکی استان قزوین در سال ۹۴ خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شاخص امسال جذب نخبگان جامعه پزشکی در استان است که البته در حد فرم پر کردن نبود و نخبگان جامعه پزشکی را عملا وارد کار کردیم به شکلی که در موضوع امداد و درمان از آنان استفاده کردیم و هر کجا که تیم درمانی ما حاضر شد کار بهداشتی، فرهنگی و درمانی را به نیز انجام داده‌ایم.
ارسال نظرات