همزمان با سراسر کشور:

مراسم شور نیکوکاری در شهرستان بهاباد برگزار شد

مراسم شور نیکوکاری با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، رییس آموزش و پرورش و مدیر کمیته امداد و نماینده مدیرکل کمیته امداد استان یزد، در هنرستان کاردانش الزهرا ءشهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۴۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: مراسم شور نیکوکاری با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، رییس آموزش و پرورش و مدیر کمیته امداد و نماینده مدیرکل کمیته امداد استان یزد، دانش آموزان و جمعی از مسئولان شهرستان در 35 آموزشگاه بهاباد و به صورت نمادین در هنرستان کاردانش الزهرا ء شهرستان بهاباد برگزار شد.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با اشاره به آیاتیکه در قرآن در مورد ایتام و نیازمندان نازل شده، اظهار داشت: امسال باید با بهار همدلی و شکوه مهربانی نسبت به نیازمندان توجه جدی داشته باشیم و می‌طلبد که توانگران و ثروتمندان در روزهای پایانی سال، دست ضعفا و همشهریان نیازمند خود را بگیرند و به سفارش قرآن کریم عمل کنند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در دین مبین اسلام گفت: احسان و نیکوکاری در اسلام از اهمیت ارزنده و والایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: نهاد مقدس کمیته امداد از صدقات جاریه نظام که با هدف ارائه خدمات بهتر به اقشار نیازمند و مستضعف با صدور حکم پرخیرو برکت و تاریخی حضرت امام(ره) تشکیل شد.

حجت الاسلام دهقانی با تاکید بر این که احسان و نیکوکاری ثمرات و برکات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در این ایام فکر نیازمندان و همنوعان بوده و زمینه ساز شادی اقشار مستضعف و نیازمند را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیکوکاری و کمک به افراد نیازمند از جمله کارهای ارزشمند و خداپسندانه است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد مقدس است که به لطف خدا و مشارکت مردم توانسته بسیاری از نیازمندان را زیر پوشش قرار دهد تا چهره فقر در کشور کاهش یابد.

حسن عبدالله ئیان رییس آموزش و پرورش بهاباد هم در سخنانی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) شهدای انقلاب اسلامی را که با اهدا مال و جان خود در زمانی که اسلام نیاز به از خودگذشتگی و ایثار داشت الگوی عملی از خودگذشتگی و بخشش نام برد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بخشش و دستگیری از نیازمندان یک وظیفه اسلامی و انسانی است و در محدوده یک زمان و مکان خاص نمی گنجد از جشن نیکوکاری که در یک روز از سال برگزار می شود به عنوان یک مراسم نمادین و یادآوری کننده این امر خداپسندانه نام برد.

وی با بیان اینکه شور نیکوکاریروزی است که با یاری رساندن به نیازمندان شادیهایمان را تقسیم کنیم، افزود: برگزاری شور نیکوکاری در تقویت فرهنگ نوع دوستی، عطوفت، همدلی و حمایت از نیازمندان و مستضعفان موثر است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بهابادضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهراء، اعلام نمودند: امسال هفته احسان و نیکوکاری به دلیل تقارن با ایام فاطمیه با عنوان «بهار همدلی شکوه مهربانی» نام‌گذاری شده، چرا که حضرت زهرا(س) الگوی ایثار و فداکاری بودند و با اجرای این ویژه برنامه می‌توان سبک زندگی فاطمی را در جامعه تبیین کرد.

باقری در ادامه پیام مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد را قرائت نمود و دانش آموزان، با شور و حال وصف ناپذیری کمکهای خود را به پایگاه جمع آوری کمکهای شور نیکوکاری اهداء نمودند.

امام جمعه و معاون فرماندار و مدیر کمیته امداد و رییس آموزش و پرورش وجمعی از مسئولان ادارات و نهادها و دانش آموزان هنرستان کارودانش الزهرا با شرکت در شور نیکوکاری شادیهایشان را بین نیازمندان تقسیم کردند و کمکهای خودشان را به صندوقها ریختند.


ارسال نظرات