افتخارم را بهم برگردانید

غرور 4811 متری سبلان تبدیل به تأسفی به همین متراژ شده است.
کد خبر: ۸۶۴۵۶۵۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، چقدر آرام شده بود گام­هایش، دیگر یخ­هایش ذوب نمی­شد، لرزه­ی سختی به تنش افتاده بود. دیگر سری نداشت تا میان سرها بلند کند. غرورش شکسته بود، همان غروری که بلندایی به طول 4811 متر را به خود اختصاص داده بود. دیگر جان ندارد از بالای بلندی سلامی به دیار گرمش بفرستد، همان دیاری که غرور و گرمی و پیشرفت را به رخ دیگران می کشید و اکنون راهی نامناسب، راهی ناعادلانه، راه زور، راه کج را در پیش گرفته است.

دیگر افتخاری در خود نمی­بینم با سربند یا علی گام به هتک حرمت علیّون و فاطمیّون برداشتند. کاش می­شد پایی داشتم تا چون جوانان دیارم که طی چندین سال است که ترک دیار خود گرفتند، ترک وطن می­گرفتم.

سبلان، دیگر غرورش اگر به ارتفاع 4811 متری بود آن غرور تبدیل به تأسفی به همان متراژ شده است. دیگر روی سخن گفتم ندارم وقتی می­بینم از نیازمندان سوء استفاده می­شود، نمی­دانم چه رنگی بود، نمی­دانم چه شکلی بود، اما در طول سال­های وافری رنگ شخصیت و هویت را به خوبی شناخته­ام به خوبی مهر تأیید اخلاق و رفتار هم­وطنانم را در آن دیده­ام.

دیگر به عزت و شرففم سوگند نخواهم خورد؛ چراکه لکه­ای کدر آلوه­اش ساخته است. تنها این مردمم هستند که می­توانند این تیرگی را از نام پر عزتشان بردارند.

سخن از اعتدال بود، سخن از تدبیر بود، سخن از امید بود اما در پی عملکردی ناصالح سخن از ناعدالتی، سخن از ناامیدی از مردم شریف و سخن از تدبیری ناصحیح به میان آمد.

چگونه می­توانم دوباره رنگ امید را بر علم زنم؟

چگونه می­توانم علی­وار سخن گفته و رنگ دیگر برداشته و عصای ناعدالتی بر دست گیرم؟

چگونه می­توانم بچه­هایم را در آغوش کشم و از آب خود سیراب گردانم، در حالی که می­دانم این آب گوارایم در راهی ناگوار صرف خواهد شد؟

آیا دوباره می­توانم دوباره مردمم را تکان دهم و آن شعوری که می­گویند لکه­دار شده است دوباره گوارا سازم؟

بدانید پایندگی منِ سبلان به عزت و شرف شماها در دامنم هست، اگر خاموشم نشان رضایتم از بچه­هایم است. مبادا شعله­هایم فوران یابد و جنگی در میان افتد. مبادا از گوشه­‌های دور و نزدیک شعور مردمم را زیر سؤال برند. مبادا بخاطر اندکی، کل را بر چوبه­ی سؤال­های دور از شأن برند.

دامنم افتخارش از شماهاست، افتخارم را با آبروی خود حفظ کنید با شعور و عقل صحیح خود در این راه گام بردارید.

ارسال نظرات