مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:

اجرای طرح توانمندسازی زنان عشایری

استان اردبیل به عنوان پایلوت کشوری در اجرای این طرح و راه‌اندازی پانل‌های خورشیدی و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و سرعین نیز پایلوت تورسم و گردشگری انتخاب شده‌اند که این امر زمینه‌ساز توسعه جوامع عشایری استا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۷۱۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قادر هنرمند در جلسه بررسی مسائل و مشکلات راه‌های عشایری شهرستان نیر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های لازم و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل و شهرستان نیر در حوزه توریسم عشایر، در این حوزه اقدامات اساسی انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین امور عشایر و میراث فرهنگی بیان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد تسریع در اجرای طرح توریسم عشایری امضا شده که در آن تلاش شده در کنار شناسایی ظرفیت‌های و قابلیت‌های استان در حوزه توریسم عشایر منابع مالی نیز در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای 56 پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان اردبیل با صرف 2 میلیارد تومان اعتبار در سال 94 تصریح کرد:‌ امسال یک هزار و 500 کیلومتر از راه های ارتباطی عشایری استان مرمت وشن‌ریزی شده که در مقایسه با سال‌های گذشته این میزان عملیات عمرانی در محورهای ارتباطی عشایری بی‌سابقه بود است.

هنرمند در مورد اجرای طرح توانمندسازی زنان عشایری در استان گفت: استان اردبیل به عنوان پایلوت کشوری در اجرای این طرح و راه‌اندازی پانل‌های خورشیدی و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و سرعین نیز پایلوت تورسم و گردشگری انتخاب شده‌اند که این امر زمینه‌ساز توسعه جوامع عشایری استا می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از توزیع بیش از 6 هزار تن نهاده‌های دامی در بین عشایر استان در سال 94 خبر داد و افزود: در زمینه افزایش سرانه آرد مصرفی نیز برای قشر عشایر تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود به طوری که تلاش می‌کنیم سرانه آرد عشایر را به 12.5 کیلوگرم ازفیش دهیم.

ارسال نظرات