مدیر جهاد کشاورزی گرمی:

حبوبات نقش بسزایی در حفظ تناوب زراعت و حاصلخیزی خاک دارد

امیدواریم از اسفندماه امسال با اجرای مرحله کشت بهاره در هر دو محصول نخود و عدس نتایج آماری بهتر و بالاتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۴۵۷۲۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدنورالدین شارعی در جلسه بررسی میزان کشت پاییزه در شهرستان گرمی اظهار داشت: شهرستان گرمی به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیر از دیرباز یکی از شهرهای حائز اهمیت استان اردبیل در کشت و تولید حبوبات نخود و عدس بوده است.

وی افزود: در سال زراعی 95-94 کشت نخود دیم به صورت کشت پاییزه و کشت انتظاری در سطح 800 هکتار با استفاده از ارقام محلی و اصلاح شده انجام و هدف از کشت پاییزه و استفاده از ارقام پابلند ایجاد شرایط مناسب برای امکان برداشت با کمباین به صورت مکانیزه است که هزینه تولید به شدت کاهش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی بیان کرد:‌ با توجه به استعدادهای موجود 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گرمی شامل 2 هزار و 500 هکتار عدس دیم به صورت پاییزه و یک هزار و 500 هکتار به‌صورت انتظاری با استفاده از ارقام بیله‌سوار و محلی در این شهرستان کشت شد.

شارعی گفت: حبوبات نقش بسزایی در حفظ تناوب زراعت و حاصلخیزی خاک دارد و امیدواریم از اسفندماه امسال با اجرای مرحله کشت بهاره در هر دو محصول نخود و عدس نتایج آماری بهتر و بالاتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی تصریح کرد:‌قیمت خرید در زمان برداشت و بالا بودن هزینه‌های تولید از محدودیت‌های اصلی در تولید حبوبات دیم است که امیدواریم این امر منجر به کاهش این محصولات نشود.

ارسال نظرات