برگزاری جشن دومین سال افتتاح و بهره برداری از مهمانساری انجمن خیریه مهرانه

به مناسبت دومین سال افتتاح و بهره برداری از مهمانساری انجمن خیریه مهرانه مراسم باشکوهی با حضور جمعی از خیرین و مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۵۷۵۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه نین مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم مهدوی گفت: مهمانسرای مهرانه توسط دختران بزرگوار حاج احمد مهدوی ساخته شد و حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه ساخت آن شده است.

مهندس وثوق افزود: با توجه به اینکه انجمن مهرانه نیاز مبرم به مهمانسرا داشت، فرزندان این مرحوم پیشقدم شدند و ساخت مهمانسرا را برعهده گرفتند.

وی دلیل ساخت مهمانسرای انجمن مهرانه را مراجعه بیماران سرطانی از سایر استانها عنوان کرد و گفت: بیمارانی که برای رادیوتراپی به کلینیک انجمن مراجعه می کنند نیاز به استراحت دارند و وجود مکانی برای استراحت آنها لازم و ضروری به نظر می رسید که خوشبختانه فزرندان مرحوم مهدوی پس از مراجعه به انجمن طی 2 سال یک مهمانسرای مجهز برای بیماران سرطانی ساختند که امروز شاهد دومین سالروز افتتاح این مهمانسرا هستیم.

مهندس وثوق اضافه کرد: در سال گذشته 4 هزار نفر از این مهمانسرا استفاده کردند و توانستیم با این کار در کاهش آلام بیماران سرطانی و خانواده هایش گامی هرچند کوتاه برداریم.

وی با اشاره به اینکه مهمانسرای انجمن مهرانه 750 متر زیربنا دارد، افزود: اتاق های این مهمانسرای همچون اتاقهای یک هتل چهار ستاره است و غذای بیماران نیز به صورت خیریه در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه در پایان گفت: باید درود بفرستیم به روح مرحوم مهدوی که بنیان بسیار خوبی را در زنجان به یادگار گذاشتند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در راستای کمک به بیماران سرطانی گامهای اساسی برداریم.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان خیری که به انجمن مهرانه کمک می کنند، گفت: انجمن مهرانه جزء انجمن های خیریه ی شهرستان زنجان است که نزدیک به 50 هزار نفر در زنجان و جمعا 80 هزار نفر در سطح استان به عنوان افراد خیر با این انجمن همکاری می نمایند.

غریوی درخصوص وظیفه انجمن مهرانه افزود: رسیدگی به مسائل و مشکلات بیماران سرطانی مهمترین وظیفه این انجمن است چراکه بیماران مبتلا به سرطان برای درمان مجبور بودند به تهران و شهرهای بزرگ مراجعه کنند، و این شرایط موجب تحمیل هزینه های سنگینی بر دوش خانواده های بیماران می شد که خوشبختانه با تشکیل این انجمن و حضور افراد متخصص و خوشنامی در آن بسیاری از مشکلات این بیماران مرتفع گردیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: افراد خیری عضو انجمن هستند که هزینه های بسیار سنگین بیماران سرطانی را بر عهده می گیرند که این کار در جامعه هم از نظر انسانی و هم از نظر اسلامی بسیار ارزشمند و مفید است لذا انجمن مهرانه توانسته است به عنوان یک انجمن موفق در سطح کشور و حتی جهان مطرح شود چراکه این انجمن در سطح کشور فعالیت های بی نظیری را صورت داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: با توجه به اقدامات خوب انجمن، جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای دولتی با این انجمن برگزار شد و ارگانهایی که تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند مقرر شد در راستای حمایت های مالی از این انجمن گام بردارند.

ارسال نظرات