امام جمعه خرم‌آباد:

خشک شدن درختان بلوط فاجعه‌ای بزرگ و عمیق است

امام جمعه خرم‌آباد گفت: خشک شدن درختان بلوط زاگرس، فاجعه‌ای بزرگ و عمیق است، لذا مسئولان باید به فکر حل این موضوع باشند
کد خبر: ۸۶۴۵۹۴۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد یادگار امام خمینی‌(ره) و یک نهاد پرخیر و برکت در خدمت محرومان و نیازمندان جامعه است، که مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که این نهاد یادگار امام و ماهیت آن خدمت به فقرا و نیازمندان است.

وی افزود: یکی از کارهای کمیته‌ امداد رسیدگی به نیازمندان و ایتام است و با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، جشن نیکوکاری برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم در آن باشیم.

میرعمادی یادآور شد: احسان و نیکوکاری هم وظیفه دولت و حکومت است و هم وظیفه مردم است و در واقع دولت باید زمینه عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار کند.

خطیب نماز جمع خرم‌آباد ادامه داد: در عید نوروز مردم لباس نو می‌پوشند و با پهن کردن سفره به شادی می‌پردازند، لذا همه بیاییم فضای همدلی و همدردی را در فضای جامعه گسترش دهیم و بخشی از نیاز زندگی فقرا در نوروز را تأمین کنیم و یقینا خداوند نیز آن را جبران می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره داشت و تصریح کرد: درختکاری یک موضوع حیاتی و در واقع صدقه جاریه است و اسلام نیز به محیط زیست و درختکاری توجه خاصی دارد.

میرعمادی گفت: هر سال به صورت نمادین درختکاری صورت می‌گیرد، ولی متأسفانه مراقبت از درختان صورت نمی‌گیرد.

وی نابودی درختان را نابودی زندگی دانست و اضافه کرد: خشک شدن درختان بلوط در منطقه زاگرس، یک فاجعه بزرگ و عمیق است که اگر به آن توجه نشود، خسارت سنگینی بر مردم وارد می‌شود، لذا مسئولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد بر درختکاری و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: همه باید محیط زیست و منابع طبیعی را جدی بگیریم و از تصرف منابع طبیعی و ملی جلوگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به هجدهم اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نقش بسیار مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارند و این کانون‌ها بهترین مکان برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان هستند.

میرعمادی مسجدمحور بودن و فعالیت جوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را دو ویژگی بسیار مهم این کانون‌ها برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه فعالیت این کانون‌ها در مساجد مطلوب است، لذا همه مسئولان وظیفه دارند آنها را تقویت کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد همچنین به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این انتخابات با شکوه و عظمت بسیار خوبی برگزار شد و حقیقتا مردم ایران سیمایی از وحدت و همدلی خود را به دنیا نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم با حضور در صحنه انتخابات به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

میرعمادی اظهار کرد: علی‌رغم وجود برخی مشکلات و کاستی‌ها در جامعه، مردم ایران مشارکت 62 درصدی در انتخابات داشتند که این مشارکت بسیار مطلوب است.

وی افزود: حضور مردم لرستان در انتخابات با مشارکت 64 درصدی همراه بود که این نشان از هوشمندی و آگاهی مردم لرستان و ولایت‌مداری و پایبندی به نظام اسلامی از سوی آنها است.

امام جمعه خرم‌آباد،‌ عنوان کرد: مهم‌ترین پیام و دستاورد حضور باشکوه مردم در انتخابات، ثابت کردن مردم‌سالاری درخشان و پراقتدار جمهوری اسلامی ایران است، لذا سزاوار است که به این مردم خدمت صادقانه و خالصانه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در آزمون انتخابات، سربلندی و پیروزی برای کشور به همراه داشت و حالا نوبت منتخبان مردم است که به وعده‌های خود عمل کرده و به مردم خدمت کنند و باید ببینیم که در جهت رفع بیکاری و مشکلات جوانان لرستان چه اقداماتی صورت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد در پایان اظهار داشت: از نمایندگان منتخب مردم می‌خواهیم به خاطر خدا به فکر مردم بوده و به فکر منافع خود نباشند،‌همچنین از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مقام معظم رهبری که با دوراندیشی جامعه را هدایت و راهنمایی کردند،‌صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.


ارسال نظرات