مسئول جدید انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان یزد:

عدم هنرمندپروری علت پسرفت شدید نمایش استان یزد

مسئول جدید انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان یزد گفت: وضعيت نمايش در استان از نظر اجرا در چندماه اخير بسيار مطلوب بوده اما از نظر محتوای آثار و تاثيرگذاری بر مخاطب بسيار ضعيف و در برخی مواقع ضد ارزش بوده است.
کد خبر: ۸۶۴۶۲۹۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محسن حائری زاده که چند روزی است به عنوان رئیس جدید انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان یزد انتخاب شده در خصوص وضعیت کنونی هنر نمایش در استان گفت: وضعيت نمايش در استان از نظر اجرا در چندماه اخير بسيار مطلوب بوده اما از نظر محتوای آثار و تاثيرگذاری بر مخاطب بسيار ضعيف و در برخی مواقع ضد ارزش بوده است.

محسن حائری زاده ادامه داد: وضعيت نمايش سازمان بسيج هنرمندان علی رغم انجام چند تئاتر در سال اخير نتوانسته آن چنان كه شايسته است انجام گيرد و رسالت سازمانی خود را عملی كند. همچنين مهمترين نكته ای كه جريان تئاتر يزد از آن بسيار لطمه خورده عدم جذب نيروهای جديد و متخصص و گاهاً علاقه مند به اين هنر و عدم تربيت نيروهای جديد است و در واقع تئاتر يزد نه تنها در سال هاي گذشته پيشرفت نداشته بلكه به واقع پسرفت با شيب تند داشته و همه اين ها نشأت گرفته از عدم بروز شدن و هنرمندپروری است.

وی خاطر نشان کرد: در واقع آموزش در تئاتر يزد جايگاهی نداشته اگرچه در هفته تئاتر به اين مهم توجه شده بود كه جای اميدواری ست و در تئاتر بسيج اميدواريم با وجود داشتن پتانسيل های بالقوه بتوانيم آنها را به بالفعل تبديل كنيم و جايگاه تئاتر در نزد مردم را ارتقا دهيم چرا كه هنوز راه زيادی داريم تا جايگاه مناسبی در سطح كشور داشته باشيم.

مسئول جدید انجمن نمایش بسیج هنرمندان یزد به برنامه های خود برای پیشرفت هنر نمایش اشاره کرد و افزود: نگاه من به هنر اين است كه هنر براي مردم است نه هنر براي هنر لذا با توجه به اين اصل، سياست گذاری خود را با كمك گرفتن از بزرگان و پيشكسوتان اين امر تدوين کردم تا در ابتدا تحقيق و پژوهش در امر مخاطب شناسی و نياز سنجی جامعه صورت گيرد و بعد از آن دست به توليد بزنيم.

حائری زاده در ادامه اظهار داشت: بدين منظور دو اولويت در دستور كار قرار دادم كه يكی مخاطب شناسی و نيازسنجی ست و ديگری آموزش است، هر زمان كه به اين دو اصل دست يافتيم کار تولید را آغاز و از هنرمندان حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: «هدف اصلی تربيت نيروی متخصصِ متعهد است» زیرا بسيج همواره در همه عرصه ها پيشگام و مشخص كننده مسير بوده و ما از اين اصل در عرصه هنر بالأخص تئاتر هنری كه تاثيرگذارترين هنر بر جامعه است غافل بوديم كه اميدوارم با حمايت بزرگان و صاحب نظران اين هنر به آينده ای روشن دست يابيم. در اين راه سعی داريم تا نهادها و بخش های مختلف سازمانی در استان را درگير كنيم تا هم حمايت مادی و معنوی از هنر صورت گیرد.

مسئول جدید انجمن نمایش بسیج هنرمندان یزد در خصوص جذب نیروهای مستعد اشاره کرد و افزود: هدف ما جذب و شناسايی و پرورش نيروهای جديد و مستعد است كه در آينده ای نه چندان دور شاهد اين مهم خواهيم بود و اميدوارم دوستان رسانه ای برای همه گير شدن اين جريان ما را همراهی كنند تا ان شاالله در جذب و شناسايی اين عزيزان گام های بلند و استواری برداريم.

حائری زاده در پایان اظهار داشت: از همه هنرمندان اين عرصه تقاضا دارم طرح ها و ايده های خود را برای تحقق اين هدف با انجمن نمايش بسيج هنرمندان در ارتباط بگذارند تا با كمك هم آينده خوبی برای تئاتر استان رقم بزنيم. همچنين به عنوان نماينده ای از شما هنرمندان در سازمان بسيج هنرمندان اين نكته را عرض ميكنم كه قرار نيست ما از قشر و گروه خاصی يا سبك خاصی حمايت كنيم بلكه با حضور اين حقير سعی داريم با نگاه بسيار مثبت جناب آقای پارسائيان رياست محترم سازمان بسيج هنرمندان یزد از هر نُمايشی كه نگاه مثبت و تأثير مثبت بر فرهنگ و عقائد جامعه بگذارد حمايت كنيم تا ان شالله شاهد رشد اين هنر و تثبيت جايگاه خود در بين شهروندان باشيم.

یزد هنر/

ارسال نظرات