اشتغال به کار۱۶۰هزار نفری از طریق کاریابی‌ها

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به آمار به کارگماری کارجویان افزود:حدود ۵۲۰ هزار نفر جوینده کار در سامانه کاریابی‌ها ثبت نام کردند که از این میان ۱۶۰هزار نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۷۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اکبرنیا درباره آخرین آماربه کارگمارده شده از طریق سامانه کاریابی‌ها گفت: مطابق آمار وزارت کار در تا پایان بهمن ماه سال جاری حدود 520 هزار نفر جوینده کار بر اساس کد ملی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود 160 هزار نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شده‌اند.

 وی ادامه داد: تعداد فرصت‌های شغلی که از طریق کارفرمایان اعلام شده است حدود 450 هزار فرصت شغلی اعلام شده است که احتمال تکراری بودن وجود دارد.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار اظهار داشت: بر اساس آماری که امسال داشتیم حدود 5 درصد آمار فعالیت کاریابی‌ها از سال گذشته کمتر است. با توجه به اینکه امسال سال نتیجه گیری از برجام بود.

 اکبرنیا با بیان اینکه افراد باید خواسته ها و ایده آل‌های شغلی خود را تغییر دهند تا بتوانند وارد بازار کار شوند، گفت: جوانان به دنبال رشته هایی در دانشگاه ها بروند که برای آنها جذب در بازار کار وجود داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است بیکار بمانند.

 وی در پاسخ به اینکه برای سال آینده چه برنامه هایی دارید گفت: بحث توانمند سازی کاریابی‌های داخلی را در دستور کار داریم. از این جهت که قصد داریم این افراد را از طریق راه اندازی Job Site تقویت کنیم.

اکبرنیا با تاکید بر پیشرفت فضای مجازی و تغییر رویکرد فعالیت کاریابی ها در این بخش تصریح کرد: کاریابی ها باید سایت های اطلاع رسانی الکترونیکی داشته باشند و دستورالعمل ابلاغ شده است و از این طریق فعالیت Job Site نیز در بازار کار شکل خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با بیان اینکه این سایت های شغلی باید تقاضاهای شغلی کارفرمایان را ثبت کنند و ارتباط موثری در این بخش با کارجویان ایجاد شود، گفت: اکنون چند Job Site در حال راه اندازی است.برخی از  ادارات کار در استان‌ها هماهنگی‌هایی را با دانشگاه‌ها برقرار کرده اند و توانستند کاریابی‌ها را به دانشگاه‌ها متصل کنند.
ارسال نظرات