سرپرست منابع طبیعی شهرستان بیله سوار:

سد آبخیزداری روستای «آقاکندی» بیله سوار کلنگ زنی می شود

سد آبخیزداری روستای «آقاکندی» بیله سوار با اعتبار 170میلیون تومان در هفته منابع طبیعی کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۵۱۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار،خداداد سجودی، سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیله سوار در دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: در جهت حفاظت از اراضی منابع طبیعی شهرستان، فعالیت این نهاد در شهرستان به صورت 24ساعته در حال انجام است و در سال جاری 350پرونده در زمینه تخریب مراتع ملی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

سجودی افزود: با توجه به وجود منابع غنی در خاک شهرستان که از نوع چرنوزم می باشد و مکمل خوبی برای کشت انواع محصولات کشاورزی است، سودجویان مراتع از هر فرصتی برای تخریب مراتع ملی استفاده می کنند و خوشبختانه امسال بسیاری از این تخریبات شناسایی و مقابله شده است.

وی گفت: روستای گلی بلاغی به عنوان منطقه ذخیره گاه ژنتیکی گیاهی در سطح کشور شناخته شده است و این منطقه نه تنها مکان مناسبی برای گردشگری است بلکه گونه های کمیابی از گیاهان جنگل های ارسباران و گونه زالزالک در این منطقه رویش دارند.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان با اشاره به کاستی های موجود گفت: عرصه های ملی در منطقه بر خلاف نیروی انسانی موجود در اداره منابع طبیعی شهرستان بسیار اندک است و این نیز در حالی است که این اداره با کمبود ادوات مواجه است .

وی همچنین از کلنگ زنی سد آبخیزداری در روستای آقاکندی بخش مرکزی خبر داد و گفت:در هفته منابع طبیعی این پروژه با اعتبار 170میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان بیله سوار همچنین از افتتاح ساختمان حفاظتی منابع طبیعی جعفرآباد با اعتبار 210میلیون تومان خبر داد و گفت: با افتتاح این ساختمان نظارت و کنترل موثرتری بر تخریبات مراتع شهرستان صورت خواهد گرفت.

فرماندار بیله سوار نیز در این دیدار با اشاره به این ظرفیت بسیار بالا و مهم منابع ملی گفت: حفاظت و حراست از منابع ملی و خدادادی به تنهایی توسط کارکنان منابع طبیعی میسر نیست و نیازمند کمک و همراهی مردم است.

وی با بیان اینکه برای حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی باید در ابتداء اطلاعات مبنایی و زیر بنایی در این خصوص جمع آوری شود تا بعد از آن بتوان به دنبال راه حل مشکلات مربوطه بود، گفت: مشخص کردن روستاهای دارای اراضی ملی و منابع طبیعی، مقدار اراضی ملی تحت تصرف اشخاص، مساحت اراضی ملی روستایی شهرستان و مساحت کل اراضی دارای سند مالکیت روستایی از جمله مهمترین آمارهایی است که باید توسط ادارات ذیربط جمع آوری و گزارش شود.

حلیم ادامه داد: انجام این بررسی ها می تواند نمای مناسبی از وضعیت اراضی منابع طبیعی و مالکیت شخصی شهرستان ارائه کند که در سایه آن بتوان عرصه های منابع طبیعی و مشکلات موجود را ساماندهی کرد و مسیر لازم برای پی گیری این مشکلات را برای مردم تشریح نمود.

وی اظهار داشت: منابع طبیعی از یک طرف حق الناس و از طرفی دیگر حق الله است، به همین جهت نیاز به حفاظت دارد و حفظ آن نیز بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد که نیاز به یاری تمامی مردم دارد.

به گزارشپایگاه خبری مغان امروز،مساحت زارعت و مرتع شهرستان بیله سوار 173هزارهکتار است که 95هزار هکتار آن مساحت منابع طبیعی و 78هزار هکتار مساحت زراعت است.

ارسال نظرات