یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بسیج» در واکنش به اظهارات روحانی:

مردم مهتاب اقتصادی برجام را هم ندیده‌اند چه برسد به آفتاب!

یک کارشناس اقتصادی گفت: مردم افزایش رکود که موجب کاهش تورم بوده است را دیده‎اند و نه تنها در طی 47 روز که در طی دو سال و نیم هم آفتاب اقتصادی را مشاهده نکرده‎اند.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۸۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

 قاسم رستم ‎پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات روحانی که گفته بود مردم آفتاب اقتصادی برجام را دیده‌اندگفت: مردم کدام آفتاب اقتصادی پسابرجام را دیده‌اند؟ مردم افزایش رکود که موجب کاهش تورم بوده است را دیده‎اند و مردم نه تنها در طی 47 روز که در طی دو سال و نیم هم آفتاب اقتصادی را مشاهده نکرده‎اند.

وی با بیان اینکه دولت دلدادگی اقتصادی به تیم‎های بازرگانی خارجی داشته افزود: رونق اقتصادی در تردد تیم بازرگانی خارجی بود تا در جهت اهداف منفعت جویانه خود بازار ایران را واردات کالاهای خود بپوشانند.

رستم‎پور خاطر نشان کرد: در دولت سرعت گیری واردات بیش از صادرات را شاهدیم و این در حالی است که تمرکز خود را بر سیاست خارجه و اقتصاد وابسته دانسته که نتیجه بخش نبوده و تا مدت‎های مدیدی نیز درخشش اقتصادی نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مردم ورشکستگی تولیدات داخلی و واحدهای تولیدی را درک کرده‎اند ؛ تولیداتی که توان رقابت با تولیدات خارجی نداشته و موجب تعطیلی گردیده است.

وی گفت: بسیاری در کشور اقتصاد را همچون کودکی از ابتدای  انقلاب نگه داشته‎ و با گذشت 37 سال نگذاشته‎اند به بلوغ برسد  لذا چگونه دولت تولیدات داخلی را در موجهه با یک رقیب ابرقدرتی مثل کشورهای اروپایی که در برتری تکنولوژی، تولید و سرمایه هستند قرار می‎دهد؟!

رستم ‎پور در خاتمه تصریح کرد: دولت پروژه‎های عمرانی را نیمه کاره رها کرده تا پولی به کشور تزریق نشود و از این طریق تورم را با افزایش رکود می‎سنجد،ورود تجار خارجی تولید را به خواب زمستانی پیش خواهد برد و کارخانجان نیمه فعال را به لیست تعطیل شوندگان پیوست می‎دهد.

ارسال نظرات