گیلانی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

ضرورت آشناسازی کودکان با دفاع مقدس از طریق انیمیشن

بیشتر فیلم هایی که با موضوع دفاع مقدس تولیده شده است برای گروه سنی بزرگسال است در حالی که کودکان نمی توانند مفاهیم ارزشی را از این فیلم ها دریافت کنند و نیاز است که با تقویت ساخت انیمیشن های دفاع مقدس، کودکان را با مفاهیم دفاع مقدس آشنا کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۱۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کیمیا گیلانی مجری برنامه رنگین کمان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به روش های مختلف در جهت آشناکردن کودکان با مباحث و مبانی دفاع مقدس گفت: به نظر بنده از طریق رسانه می توان ذهن کودکان را به سمت مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس سوق داد و آنها را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد و همین موضوع باعث می شود که این مفاهیم در خاطره کودکان ثبت شود و آنها درک درستی از این حماسه داشته باشند.

وی افزود: اگر رسانه ها در زمینه آشناسازی کودکان و نوجوانان با مفاهیم دفاع مقدس تلاشی نکنند،قطعا نسل آینده کشورمان نسبت به این فرهنگ بی اطلاع خواهد بود.

مجری برنامه کودکان در تلویزیون خاطر نشان کرد: شناسایی و پرورش ذهنیت کودکان با مفاهیم ارزشی نیاز به تخصص ویژه دارد و روانشناسان می توانند کودکان مستعد در رشته های ادبی و هنری را شناسایی و پرورش دهند و با برگزاری اردوهایی همچون اردوی راهیان نور برای این گروه سنی ذهنیت آنها را با مناطق عملیاتی دفاع مقدس و ایثار و شهادت آشنا کنند که همین کودکان می توانند در آینده به تولید آثار ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس بپردازند.

گیلانی با بیان اینکه ساخت انیمیشن های دفاع مقدس بر روی ذهن و روان کودکان تاثیرگذار است، گفت: انیمیشن های زیادی با موضوع دفاع مقدس ساخته نشده است در حالی که ما برای شناساندن مفاهیم دفاع مقدس به کودکان باید از این روش استفاده کنیم.

وی افزود: بیشتر فیلم هایی که با موضوع دفاع مقدس تولیده شده است برای گروه سنی بزرگسال است در حالی که کودکان نمی توانند مفاهیم ارزشی را از این فیلم ها دریافت کنند و نیاز است که با تقویت ساخت انیمیشن های دفاع مقدس، کودکان را با مفاهیم دفاع مقدس آشنا کنیم.

این مجری کودکان تلویزیون خاطر نشان کرد: متاسفانه پخش فیلم های دفاع مقدس در طول سال ادامه ندارد و به مناسبت های خاصی همچون هفته دفاع مقدس معطوف می شود  که نیاز است این کار در طول سال تقویت شود.

گیلانی خاطر نشان کرد: گنجاندن داستان های زیبای دفاع مقدس با استفاده از تصاویر جذاب در کتاب های درسی هم می تواند بر روی کودکان و نوجوانان تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه کودکان بر روی خانواده ها تاثیر زیادی می گذارند،افزود: جامعه ما به سمت کودک سالاری در حال حرکت است و والدین توجه زیادی به کودکان دارند و آشنابودن این کودکان با مفاهیم دفاع مقدس می تواند بر روی خانواده های آنها هم تاثیر گذار باشد مثلا کودکی که علاقه زیادی برای رفتن به سفر راهیان نور دارد، با اصرارهای زیادی می تواند موافقت خانواده اش را برای رفتن به مناطق عملیاتی دفاع مقدس بگیرد.

ارسال نظرات