تجاری سازی حلقه گمشده صنعت گیاهان دارویی در استان است

اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری استان: تجاری سازی حلقه گمشده صنعت گیاهان دارویی در استان است.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۳۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری رییس پارک علم و فناوری استان در دومین جلسه فناوری گیاهان دارویی پارک علم و فناوری استان با هدف بررسی چالش ها و موانع موجود و با حضور شرکت های فعال در حوزه گیاهان دارویی در پارک علم و فناوری استان برگزار شد اظهار کرد: تجاری سازی، حلقه گمشده صنعت گیاهان دارویی در استان است.

وی بر لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی تاکید کرد و افزود: استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ دانش فنی با وجود مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و دیرپا بودن دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد از ظرفیت های علمی قابل توجهی برخوردار می باشد که حمایت فرادستگاهی از توسعه فناوری و تجاری سازی گیاهان دارویی می تواند زمینه ایجاد و رشد شرکت های دانش بنیان را فراهم نماید.

پیرعلی اظهار امیدواری کرد با توجه به وجود گونه های متنوع و غنی و دانش فنی با برنامه ریزی صحیح و جذب سرمایه گذار، استان چهارمحال و بختیاری به قطب اصلی صنعت گیاهان دارویی کشور تبدیل گردد.

در ادامه شرکت کنندگان در این جلسه یکی از مهمترین مشکلات این حوزه را نبود کشت صنعتی انبوه و متمرکز دانستند و بر لزوم اصلاح الگوی کشت تاکید کردند.

ارسال نظرات