حجت‌الاسلام محمود محققیان در گفتگو با «بسیج»:

آقای روحانی؛ تطهیر عناصر فتنه مشکل کشور نیست؛ فکری برای معیشت مردم کنید/ تمجید از تعطیلی حوزه علمیه یزد در واکنش به هنجارشکنی رئیس جمهور

حجت‌الاسلام محققیان استاد حوزه بیان کرد: حرکت طلاب حوزه علمیه یزد که در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در جمع مردم این استان اقدام به تعطیلی این حوزه نمودند را تحسین می‎کنم و به آنها غبطه می‎خورم که در بین آنها نیستم و امیدوارم خداوند متعال اعتراض آنها را قبول کند چرا که اعتراض به مطلب حقی کردند.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۲۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
حجت‌الاسلام  محمود محققیان نویسنده و از اساتید حوزه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص اظهارات رئیس جمهور در جمع مردم استان یزد و تطهیر رئیس دولت اصلاحات اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره آیه 60 می‌فرماید : "إِلاَّ الَّذينَ تابُوا وَ أَصْلَحُوا وَ بَيَّنُوا فَأُولئِکَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَ أَنَا التَّوَّابُ الرَّحيمُ" این آیه در مورد یهودیانی نازل شد که حق را کتمان کردند و افرادی بودند که حق را فهمیدند ولی آن را کتمان کردند، خداوند در آیه قبل این افراد را لعنت می‎کند و بعد می‎فرماید مگر کسانی که اولا توبه کرده بعد اعمال بد خود را با اعمال نیک اصلاح کنند و آنچه را که کتمان کرده بودند آشکار کنند؛ در این صورت توبه آنها را می‎پذیریم چرا که این افراد باعث انحراف اجتماعی شدند.

محققیان در ادامه این مطلب بیان کرد: در مورد سران فتنه نیز به همین صورت است؛ این افراد با اینکه حق را می‎دانستند و می‎دانستند که تقلب نشده و با ساز وکارهای انتخاباتی آشنا بودند، فتنه اجتماعی درست کردند و این فتنه گران نه توبه کردند و نه اصلاح و نه تبیین کردند که ما اشتباه کرده و کارغلطی انجام دادیم؛ لذا طبق این آیه شریفه این سران فتنه تا زمانی که توبه و اصلاح نکنند و توضیح ندهند و افکار اجتماعی را آگاه نکنند در همان جایگاه قبلی خود هستند.

این نویسنده گفت: باید از آقای روحانی این سوال را پرسید که آیا مشکل مردم تمجید از این افراد است؟ آیا مشکل مردم با تطهیر سران فتنه حل می‎شود؟ آیا می‎شود فتنه گران را تطهیر کنیم اما قول اقتصادی به مردم دهیم؟ آقای روحانی باید به این سوالات جواب دهد.

محققیان با بیان اینکه مردم متوجه این مطالب می‎شوند عنوان کرد:  لذا حرکت طلاب حوزه علمیه یزد که در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در جمع مردم این استان، اقدام به تعطیلی این حوزه نمودند را تحسین می‎کنم و به آنها غبطه می‎خورم که در بین آنها نیستم و امیدوارم خداوند متعال اعتراض آنها را قبول کند چرا که اعتراض به مطلب حقی کردند.

این استاد حوزه در خاتمه خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور نیز باید توجه کند که فتنه گران ضربه سهمگینی به کشور وارد کردند و این ضربه توسط این افراد جبران نشد، اکنون نیز آنها با رأفت اسلامی مواجه هستند و حضور برخی از منسوبین به آنها در انتخابات و مراکز دولتی از همین رأفت اسلامی نشأت می‎گیرد و باید دقت کنند این رأفت اسلامی دلیل بر جری شدن آنها نشود.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
۲۰:۱۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
مرحبا
ناشناس
۱۲:۳۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
رییس جمهور میخواهد حقش را به صاحبان حقی که باعث شدند او رای بیاورد ادا کند.غافل از اینکه رای او رای عدم اتحاد طرف رقیب بود نه رای خود او.
آخرین اخبار