خبرهای داغ:

همایش مشارکت همگانی رمز ارتقای ایمنی حمل و نقل در تبریز برگزار شد

خبرگزاری بسیج: سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در همایش «مشارکت همگانی رمز ارتقای ایمنی حمل و نقل» درتالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: جمعیت هلال احمر براساس رسالت ذاتی خود «پاسخگوی به حوادث» با تمام توان در خدمت هموطنان خواهدبود.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۳۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، سعید کنعانی افزود: جمعیت هلال احمر در امرپاسخگویی به حوادث جاده ای در دو مرحله پیش از حادثه و پس از آن وظایف و اقداماتی را انجام می دهد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ ایمنی رانندگی عمومی بیان کرد: پیش از حوادث جاده ایضرورت فرهنگ سازی بسیار حائز اهمیت بوده و در این راستا باید با تشکیل کمیته ایمنی و فرهنگ سازی زیر مجموعه کمیسیون ایمنی راه های استان متشکل از سازمان های صدا و سیما، هلال احمر و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها جهت افزایش ایمنی عمومی اقدامات لازم را انجام داد.

نقش مهم پایگاه های بین جاده ای هلال احمر در کاهش تلفات جانی حوادث

کنعانی در ادامه به نقش پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر در کاهش تلفات جانی در حوادث و سوانح جاده ای اشاره و خاطر نشان ساخت: وجود پایگاه های جاده ای هلال احمر با نجاتگران مجرب در محورهای مواصلاتی استان موجب شده است تا تلفات و لطمات جسمی ناشی از عدم رعایت اصول درست حمل مصدومان حین انتقال به مراکز درمانی بصورت چشمگیری کاهش بیابد.

سرپرست هلال احمر استانبا تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان جوانان و داوطلباندر جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به اینکه فعلا در محورهای مواصلاتی روستایی هیج یک از سازمان های دخیل در امر امداد ونجات جاده ای حضور ندارند ضرورت فرهنگ سازی و افزایش سطح ایمنی جاده ای روستایی وجود دارد.

تشکیل خانه های هلال در مناطق روستایی

سعید کنعانی در پایان به ضرورت اجرای طرح مدیریت خطر پذیری محورهای مواصلاتی استان اشاره و عنوان کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی اصلی و بین شهری برای مصدومان روستایی هم امدادرسانی کرده و برای ساماندهی امداد روستاها اقدام به تشکیل خانه های هلال در مناطق روستایی خواهد کرد.

در این همایش معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تلاش ها و خدمات نجاتگران جمعیت هلال احمر در امر رسیدگی به حوادث جاده ای تجلیل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها