خبرهای داغ:
توسط ورزشکاري از اهر؛

سبک ورزش رزمی «آذران رزم» به ثبت رسید

خبرگزاري بسيج: سبک جدید ورزش رزمی «آذران رزم» با تأیید و تصویب وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش های رزمی، از سوي ورزشكار اهري(حسين عزتي) به ثبت رسيد.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۹۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

بنیانگذار سبک جهانی اذران رزم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، گفت: در راستای بومی سازی ورزش های رزمی، این ورزش از اوايل سالجاری با عنوان سبک جهانی آذران رزم فعالیت خود را آغاز کرده است.

حسين عزتي افزود: در حال حاضر اين سبك زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی در هشت استان کشور از جمله تهران، خوزستان، ایلام، کرمان، بوشهر، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی راه اندازی شده و در خارج از کشور نیز این ورزش در ترکیه، آذربایجان، بلغارستان و فنلاند مورد استقبال قرار گرفته و این کشورها نیز در این رشته فعالیت خود را آغاز كرده اند.

نماینده رسمی سازمان جهانی بودوکای(Budokai) و (EKF) در ایران، هدف از ابداع، تقویت و توسعه این ورزش را طنین انداز شدن نام ایران در اقصی نقاط دنیا با ورزش های بومی ایرانی عنوان و اظهار امیدواری كرد: با توسعه این ورزش بتوانیم گام های عملی در این راستا برداریم.

این استاد رزمی سبک آذران رزم، بيان داشت: خوشبختانه نخستين دوره مسابقات جهانی این ورزش را در ترکیه با شرکت ورزشکاران 18 کشور با موفقیت برگزار کردیم که امیدواریم سال آينده نیز این مسابقات تداوم يابد.

عزتي از مزایای مهم این ورزش را حمایت و تحت نظارت انجمن ملی فدراسیون ورزش رزمی عنوان کرد و افزود: با نظارت این انجمن می توان در کشورهای مختلف و ایران مسابقات بین المللی این سبک را برگزار کرد.

وي برنامه آينده دست اندرکاران این ورزش رزمی را در سال 95، برگزاری مسابقات کشوری و استاني در استان های مختلف و برگزاری فستیوال بین المللی در اهر به منظور شناساندن استعدادهای ورزشی منطقه ارسباران برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها