فرماندار نیر خبر داد

تشکیل 12 تیم امداد و نجات روستایی در نیر

فرماندار نیر از تشکیل 12 تیم امداد و نجات در برخی از روستاهای شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۰۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیر با حضور اعضاء در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

 

در این جلسه مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر اظهار داشت: وی در ادامه از تشکیل 12 تیم امداد و نجات در برخی از روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: 12 تیم در قالب 360 نفر از روستائیان در قالب تیم های امدادی در 12 روستای شهرستان تشکیل شده است.

 

احمدی به اهمیت تقویت سازمان های مردم نهاد (NGO) ها هم اشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند در بروز بلایای طبیعی به کمک ستاد مدیریت بحران برسند.

 

فرماندار نیر در ادامه از راه اندازی سامانه پیامکی مدیریت بحران هم خبر داد و گفت: این سامانه بمنظور حضور سریع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان راه اندازی خواهدشد.

 

وی از برگزاری مانوارهای مختلف در شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 14 مانور در بخش های مختلف از جمله مانور جاده ای، اسکان اضطراری، درمان اضطراری و امداد و کمک های اولیه مانوربرای ارتقای خدمات رسانی نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران و مقابله با هرگونه بلایای احتمالی طبیعی درشهرستان نیر به اجرا گذاشته شده است.

 

احمدی چهار رکن اصلی مدیریت بحران را آمادگی و هماهنگی، کاهش خسارت، واکنش اضطراری و بازسازی دانست و افزود: در زمان وقوع بحران سه عامل محدودیت زمان، تهدید و غافلگیری این چهار رکن را با مشکلاتی مواجه می کنند که باید با مدیریت دقیق و سنجیده در برخورد با بحران این مشکلات مدیریت شوند.

ارسال نظرات