مسئول کانون هان فرهنگی و هنری لرستان:

۹۵ کتابخانه در سطح مساجد لرستان ایجاد شد

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد لرستان از ایجاد ۹۵ کتابخانه در سطح مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۷۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام موسوی ظهر پنجشنبه در همایش سالروز تاسیس کانون های مساجد استان با بیان اینکه مدال افتخار خدمت به مسجد از پیامبری هم بالاتر است، اظهار داشت: مدیران، فعالان و اعضا کانون های مساجد آبادگران معنوی مساجد هستند.

وی افزود: کسانی می توانند در کانون های مساجد کار کنند که ابتدا خود را ساخته تا دیگران از او تاثیر بپذیرند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد لرستان پنج خصوصیت را از دیدگاه قرآن برای آبادگران مساجد برشمرد و گفت: ایمان به خدا، ایمان به آخرت، اقامه نماز، پرداخت زکات و ترس از خدا از خصوصیاتی است که برای آبادگران مساجد در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام موسوی جذب کودکان و نوجوانان برای اقامه نماز را از وظایف کانون های مساجد دانست و بیان داشت: حضور جوانان و نوجوانان در برخی مساجد کمرنگ است و این به دلیل ضعف مدیر کانون و پایگاه مقاومت آن مسجد است لذا مدیران کانون ها باید برای جذب این قشر برنامه ریزی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه با جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باید پای والدین آنها را هم به مسجد باز کرد، تصریح کرد: برخی کانون های مساجد برنامه ریزی نداشته و فعالیت آنها به برگزاری مراسم جشن و عزاداری در مناسبات محدود می شود در حالیکه هنر مدیران کانون های مساجد جذب گوناگون افراد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد لرستان به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر آباد کردن کانون های مساجد و برنامه ریزی در آنها اشاره کرد و افزود: حکومت ما یک حکومت اسلامی بوده و فضا برای جذب کودکان و نوجوانان در مساجد فراهم شده لذا باید به روش های مختلف آن ها را جذب کرده و از ظرفیت والدین در این مسیر استفاده کرد.

حجت الاسلام موسوی مقطعی کار کردن را مشکل عمده کانون های مساجد دانست و گفت: بسیاری از کانون های مساجد مدتی کار کرده و به دلیل اندک بودن اعضای کانون آن را رها میکنند در حالیکه مطابق آموزه های دینی اصلاح یک نفر اصلاح یک جامعه است.

وی به بیانات رهبری در اجلاس نوزدهم نماز در قزوین اشاره کرد و افزود: ایشان در خصوص کارکردهای مسجد فرمود: مسجد باید به تراز اسلامی برسد یعنی همه امورات دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می تواند در مساجد اجرا شود.

حجت الاسلام موسوی تعداد کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور را بیش از ۲۱ هزار کانون برشمرد و عنوان کرد: در مساجد لرستان نیز ۳۶۹ کانون فرهنگی، هنری و ۹۵ کتابخانه وجود دارد و در این استان بیش از سهمیه تعیین شده کانون ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در تقویم سال ۹۵ برای اولین بار سالروز تشکیل کانون های فرهنگی، هنری مساجد ثبت شده است.


ارسال نظرات