مسؤول مجتمع شهید باکری خرمشهر در گفتگو با«بسیج» اعلام کرد

مجتمع فرهنگی شهید باکری میزبان 30هزار زائر شهدا در ایام نوروز

مسؤول مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر گفت: مسال این 5 اردوگاه ظرفیت اسکان خود را بالاتر برده‎اند و سه اردوگاه چهارمحال بختیاری، زنجان و همدان به ظرفیت این مجتمع اضافه شده‎اند و ازآن بهره برداری صورت گرفته و 20 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۴۹۵۲۲
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
 سیدعلی موسوی مسئول مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، درخصوص برنامه های این مجتمع اردوگاهی توضیح داد: ظرفیت اسمی این اردوگاه 30هزار نفری است و چند اردوگاه در زیرمجموعه خود دارد البته در سال گذشته در این مجتمع 5 اردوگاه دایر بود که هر اردوگاهی بین 1000تا 1500نفر زائر را اسکان می‎داد.

موسوی در ادامه بیان کرد: امسال این 5 اردوگاه ظرفیت اسکان خود را بالاتر برده‎اند و سه اردوگاه چهارمحال بختیاری، زنجان و همدان به ظرفیت این مجتمع اضافه شده‎اند و ازآن بهره برداری صورت گرفته و 20 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت ایجاد شده است.

مسئول مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهرادامه داد: این مجتمع یک مساحت 90 هکتاری است که استان‎های متقاضی ایجاد اردوگاه در این مجتمع ، سازمان بسیج به هرکدام از این استان‎ها به فراخور حال آنها زمین 3،4 و یا 5 هکتاری در اختیار آنها قرار داده است که هر سپاه استانی در این مجتمع برای خود اردوگاهی احداث کند تازائرین خود را در آنجا اسکان دهند، دور این اردوگاه نیز محصور شده و تصمیم گیری‎های داخلی و فرماندهی و امکانات آن مجزاست ولی تمای اردوگاه‎ها تحت اشراف فرماندهی این مجتمع می‎باشد.

موسوی در خصوص امکانات موجود این مجتمع گفت: با توجه به اینکه زیرساخت مخابراتی در این مکان وجود نداشته؛ امسال کانال گذاری مخابراتی صورت گرفته و فقط باید کابل گذاری شود، در بحث گازکشی نیز کارهای اشتراک را انجام داده‎ایم و در سال آتی لوله گذاری خواهیم کرد، همچنین امسال سطح بسیاری از مجتمع، آسفالت شده و جدول گذاری و دیوار کشی نیز صورت گرفته است، همینطور یک بازارچه عرضه محصولات فرهنگی نیز دایر کرده‎ایم.

مسئول مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر در خصوص برنامه نمایشی که در این مجتمع به صورت زنده برگزار می‏شود توضیح داد: این برنامه نمایشی که بازخورد مثبتی داشته و با استقبال فراوانی روبرو شده؛ روایتگر برگ های مهمی از تاریخ جنگ از جمله حمله عراق به خرمشهر، اشغال و بازپس گیری آن، عملیات والفجر8 و مناطقی چون دوکوهه و اروند رود که نقاط عطفی در جنگ بودند و همینطور برهه‎ای از زمان چون فتنه سال 88 و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص است.

موسوی در ادامه افزود: بخش شهید گمنام بخش دیگری از این برنامه نمایشی است که استقبال زیادی نیز از آن وجود داشته، مهدویت بخش دیگری است که ظهور حضرت مهدی را بیان می‎کند، همچنین در راستای این برنامه کلیپی از شهید عادلی شهید مدافع حرم این منطقه به نمایش درمی‎آید که بعد آن ما با متقاضیان مدافع حرم روبرو می‎شویم.

وی در خاتمه یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، یکی از ماموریت‎های اصلی این برنامه همین تاکید ایشان است، کمااینکه این برنامه نمایش نیز به یک برنامه شهید پرور تبدیل شده است.

ارسال نظرات