سمیرا اصلان پور در گفتگو با «بسیج»:

دولت به خالقان هنر واقعی توجهی نمی کند

نویسنده "خیاط شهر ما" گفت: مسئولان وقت گوش دادن به حرف های ما را ندارند وقتی فضای فرهنگی به این شکل است که دولت به خالقان هنر واقعی توجهی نمی کند وضعیت فرهنگ ما نیز تغییر مثبتی نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۴۹۶۱۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
سمیرا اصلان پور نویسنده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: نزدیک به 30 سال است که کار می کنم و داستان نویسی را کنار گذاشتم چون مسئولان ما برای کار در این حوزه ارزش قائل نیستند.

وی افزود: تیراژ و حق الزحمه پایین و عدم امکان چاپ کتاب از مشکلاتی است که نویسندگانی که وارد این حوزه می شوند با آن دست و پنجه نرم می کنند.

اصلان پور ادامه داد: مسئولان وقت گوش دادن به حرف های ما را ندارند باید برای کودکا ن کار کرد آموزش و پرورش و صدا وسیما در این حوزه می توانند بسیار موثر باشند تا فرهنگ عمومی جامعه به این سمت برود که مردم علاقه مند به خواندن کتاب شوند.

نویسنده "خیاط شهر ما" با بیان اینکه نویسندگان در کشور ما ارج و قرب ندارند اظهار داشت: دولت برای فوتبال و سینما هزینه می کند که خروجی مناسبی هم ندارند ولی دلش نمی آید برای کتاب هزینه کند.

اصلان پور تصریح کرد: وقتی فضای فرهنگی به این شکل است که دولت به خالقان هنر واقعی توجهی نمی کند وضعیت فرهنگ ما نیز تغییر مثبتی نخواهد داشت.

ارسال نظرات